Pressmeddelande från SSG Wind Sprint - Sanna Kallur klar

Susanna Kallur är klar för SSG Wind Sprint i Sundsvall den 17 juni. Sanna är en av världens bästa kvinnliga häcklöpare och världsrekordhållare på 60 m häck.

- Vi är otroligt stolta och glada över att Sanna väljer att komma till Sundsvall men lika glad att hon kommit så längt i sin träning att hon nu vågar planera in tävlingar, säger SSG Wind Sprints tävlingsansvarige Håkan Andersson. Alla idrottsintresserade har väl följt hennes kamp för att komma tillbaka till tävlingsbanorna, med siktet inställt på OS i London i sommar.

Med Susanna Kallur på startlinjen blir SSG Wind Sprint även 2012 en tävling av högsta internationella klass.

- Det är fantastiskt kul att kunna bjuda Sundsvallspubliken på friidrott i världsklass, säger Håkan Andersson. Varje år har vi haft finalister och medaljörer från OS, VM och EM på plats tillsammans med svensk och internationell elit. Men att ha Sanna i startblocken är nog bland det bästa hittills. Sanna Kallur och jamaicanen Asafa Powell har alltid stått högst på min önskelista.

Ytterligare upplysningar lämnas gärna av Håkan Andersson; 070 96 06 311 eller Torbjörn Eriksson, tränare för Susanna Kallur; 073 986 05 24