Pressmeddelande -

2011 blev en succé för Sveriges idag största kvalitetssäkrade nätverk av Sjuksköterskor

Man kan bara sammanfatta 2011 och nätverkets första fem månader med ett ord. Succé!

Sveriges nätverk av sjuksköterskor är redan Sveriges största kvalitetssäkrade nätverk av sjuksköterskor. SskWebben.se har en väldig aktivitet inte bara inne i det slutna nätverket utan också på den o-inloggade delen i sjuksköterskebloggen och på sidan med sjuksköterskejobb.

Satsningen på en sjuksköterskeblogg har verkligen ökat trafiken och besöken av sjuksköterskor på sajten. Ingen av de fyra bloggarna har idag mindre än 1000 sjuksköterskor som följer dem och ca 800 har registrerat sig för ett månadsmail med blogginlägg. Bloggen består idag av tre leg. sjuksköterskor samt en sjuksköterskestudent från Uppsala Universitet.

Vår utveckling av Sveriges mest användarvänliga platsannonstorg för sjuksköterskor går också över förväntan. Sidan sjuksköterskejobb är välbesökt och står idag för hela 25% av den totala trafiken. En fjärdedel av besökarna besöker alltså sjuksköterskejobb varje månad vilket känns fantastiskt att kunna delge partners och arbetsgivare. Samtliga besökare inne i nätverket ser även varje platsannons i snitt 17 gånger under en månad vilket verkligen säkerställer att man som användare inte missar sitt drömjobb.

Vår senaste satsning är en länkguide för sjuksköterskor. Tanken är att man som sjuksköterska och användare av sjuksköterskenätverket SskWebben.se skall kunna finna bra, innehållsrika och givande sidor på internet som vänder sig till just sjuksköterskor. För medlemmar är det såklart gratis att bidra med länkar medans företag får betala en mindre administrativ kostnad för att synas i länkguiden.

Nyheter inför 2012 är att vi kommer att ha en första After Work i Stockholm med tema "Bemanning" för våra medlemmar. Beroende på hur många medlemmar som kommer så kommer vi såklart erbjuda bemanningsföretag och arbetsgivare att få delta på detta events föregående seminarium kring bemanning och karriär som vi kommer hålla. Samtliga medlemmar och sjuksköterskor som kommer på seminariet får kostnadsfritt deltaga på After Work efteråt. Mer info om detta i februari/ mars. Vårt mål är att få mellan 100- 300 sjuksköterskor att vilja komma.

Vi kommer även att öppna en Köp & Sälj del på sajten där bolag som kan erbjuda intressanta artiklar för sjuksköterskor kommer kunna lägga ut sina artiklar. Samtliga medlemmar kommer också kunna lägga upp saker kostnadsfritt samt rekommendera saker etc. Detta är en satsning på medlemmars begäran då det idag är svårt att hitta mycket av de artiklar en sjuksköterska efterfrågar.

Nedan ser ni lite statistik från 2011. Vissa siffror är helt osannolika för att så ungt nätverk och nyregistrerad domän och nybyggd sajt etc. Men vi klagar inte!

Statistik (avläst 31 dec 2011 för perioden aug-dec. Statistik-källa Google Analytics, API)

• Bounce: 3,99% (!) (vanligtvis har man mer än 30%)
  • Sidor per besök: 7,78
  • Tid per besök: 16,35 min
  • Foruminlägg: 2000+
  • Nya medlemmar per månad: 350 (snitt)
  • PageRank: 4 (fantastiskt på bara 5 månader)
  • Facebooksida: ca 1800 medlemmar

Hör av er till oss för mer information om samarbete, priser och statistik. Vi lägger stor vikt till partners som hör av sig till oss och visar ett genuint intresse för vår satsning mot sjuksköterskor och sin egen delaktighet och närvaro i densamma. Maila andreas@sskwebben.se för att få information via mail i ett första steg eller boka tid för ett möte. Vi ser fram emot att växa tillsammans under 2012.

Gott Nytt 2012 önskar vi på Sveriges nätverk av Sjuksköterskor SskWebben.se.

Presskontakt: Andreas Bader 070- 777 46 60, andreas@sskwebben.se