ShoppingGuide för Sveriges Sjuksköterskor

På medlemmarnas begäran så har vi nu skapat en shoppinguide för besökare och medlemmar på Sveriges nätverk av Sjuksköterskor SskWebben.se. Besökarna på sajten består av sjuksköterskor, vårdpersonal, akademiker och studenter. Av dem är ca 90% kvinnor i åldern 21-65.

Tanken är att våra användare på ett enklare sätt skall kunna hitta butiker på Internet med ett innehåll av intresse för densamma. Guiden skall vara lättöverskådlig samt kliniskt ren i sin utformning och layout.

Våra användare fäster stort intresse vid produkter som arbetsskor, arbetskläder, student och facklitteratur, arbetsinstrument, sjukvårdsprodukter, såklart vårdrelaterade produkter som sjuksköterskeklockor och stetoskop i sin profession men sett till målgruppen i stort finns även intresse för kläder, smink, smycken, böcker mm ur ett privat perspektiv.

Shoppingguiden nås av användaren på mängder av sätt. Direkt från startsidan, från bloggsidorna och via länkar/ banners inne i nätverket. Intresset är stort både från användarna och butikerna.

Vi har redan skrivit årsavtal med exempelvis JOBI arbetsskor, Runns.se, Erikasgarderob.se, Protecty och Vävnamn. Målet är att locka samtliga butiker med anknytning till vår målgrupp.

För frågor om shoppingguiden och annonseringsmöjligheter kontakta annons@sskwebben.se

Kontaktperson: Andreas Bader VD, Tagcloud Mediagroup AB
andreas.bader@tcmg.se