Sjuksköterskor från 233 städer är nu medlem på SskWebben.se

Andra kvartalet 2012 likväl som andra kvartalet i nätverkets historia fortsätter att visa att SskWebben är en succé. I snitt minst 10 nya medlemmar per dygn och trafiken på sajten öka månad för månad.

Nätverkets hjärta forumet har över 2 500 inlägg fördelat över ca 100 aktiva diskussioner just nu och besöks av tusentals medlemmar varje månad. Utöver forumet har även de publika delarna som bloggen och platsannonstorget ökande trafik varje månad.

Vårt unika platsannonstorg med bara egna partners över längre avtal hade under mars månad 7 000 besökare bara den och vår populära blogg hade ca 4 000 besökare. I den stängda delen av nätverket hade forumet exempelvis 2 153 unika besökare vilket innebär att de flesta medlemmarna besöker forumet varje månad. Senaste undersökningen visade att 97% av sajten samtliga besökare är Sjuksköterskor. Inne i nätverket är såklart samtliga besökare Sjuksköterskor.

Nyheter under årets tre första månader är att en karriäryta skapats med åtkomst från startsidan. Vi har även nya avtal och samarbeten som förhoppningsvis skall vara givande för våra sjuksköterskor och medlemmar. En annan nyhet är vår redan populära shoppingguide över butiker som erbjuder intressanta artiklar för sjuksköterskor där vi redan knutit kontakt och avtal med flertalet butiker och företag.

Samtliga medlemmar och partners på SskWebben.se ser fram emot vad 2012 mer har att erbjuda. Välkommen att bli en del i detta populära media vare sig du är sjuksköterska eller vänder dig till sjuksköterskor.

Presskontakt: Andreas Bader, VD Tfn: 070- 777 46 60 Mail: andreas@sskwebben.se