Söker du efter en effektiv metod för kompetensutveckling för både ny och befintlig personal?

Vi upplever att kraven på städtjänster avseende kvalitet och hygien ökar. Alla verksamheter och kunder förväntar sig rena och trygga miljöer. Många har erfarenhet av att utbildning är kostsam och svår att genomföra när personalen inte kan vara borta från arbetsplatsen.

Det finns flera goda exempel på verksamheter som har implementerat en lärande-miljö nära arbetsplatsen. Ale kommun, Palmia OY i Helsingfors samt Skaraborgs städ AB är några av dessa företag. De har valt att använda en kombination av interna handledare och Städakademins olika e-learningskurser.

Resultaten av denna metod är imponerande:

• Kortare tid till städexamen, Palmia OY gick från 18 till 2 månader.
  • Utbildningar som inte kräver långa samlingar i klassrum.
  • Större grad av självförsörjning inom utbildning utan att ge avkall på kvalitet.
  • Möjligheten att erbjuda skräddarsydda utbildningar för olika grupper baserat på individuella färdigheter, kompetensbehov och specifika krav från kunder.
  • Utbildade vikarier och nyanställda som är produktiva från dag ett.
  • Flexibilitet att upprepa och uppdatera kunskap nära arbetsplatsen.
  • Kompetensutveckling som används i förändringsprocesser, exempelvis vid införande av nya arbetsrutiner och städtekniker.
  • Lägre kostnader per utbildning.

Vi erbjuder över 20 olika utbildningar i klassrum och i e-learning. Vårt utbud inkluderar utbildningar för lokalvårdare, arbetsledare/chefer och beställare. Under hösten kommer vi också lansera nya e-learningkurser för Hemstädning och Grundutbildning lokalvård – sjukvård.

Varför inte prova någon av våra populära utbildningar såsom Lokalvårdsutbildning PRYL, Hygien, INSTA 800, eller Ledarskapsprogrammet? Om du är medlem inom Städbranschen kan du dessutom dra nytta av vårt specialerbjudande: 10 % rabatt på valfri utbildning hos Städakademin. Läs mer om medlemsförmånen på https://stadbranschensverige.se/medlemsnytta/stadakademin/.

Besök gärna vår hemsida www.borago.se, eller www.stadakademin.se för mer information. Du är alltid välkommen att boka ett personligt möte med oss för att diskutera en skräddarsydd lösning som passar just dig.