Omslag till boken "Drakborgen - Bokspelsäventyret"

Blogginlägg -

Träffa Dan Glimne en av skaparna till klassiska "Drakborgen" på Comic Con, Stockholmsmässan.

Fantasyklassikern Drakborgen, skapad av Dan Glimne och Jakob Bonds för Alga, är en av de största internationella framgångarna någonsin för ett svenskuppfunnet sällskapsspel.

Dan Glimne har även skrivit boken "Drakborgen - Bokspelsäventyret" som släpptes i augusti i år på Stevali bokförlag, boken ha fått väldigt bra respons.

Nu på lördag 4:e november kan du lyssna på och träffa Dan vid hela 4 tillfällen på Comic Con, Stockholmsmässan.

14.00-14.45 Signering i SF-bokhandelns monter.

15.00 Intervju med Youtube-kanalen Nostalgi & Nördkultur.

18.00-18.30 Scensamtal om Drakborgen med skaparna Dan Glimne & Jakob Bonds.

18.30-19.00 Samtalssignering i SF-bokhandelns monter.

Författaren Dan Glimne är känd som en av Sveriges främsta experter på spel, och har skrivit över två dussin tidigare böcker i ämnet inklusive Pokerhandboken och Schackhandboken samt uppfunnit över hundra olika sällskapsspel.