Grytor - Frederik Zäll´s bästa, ny härlig kokbok från Grenadine Bokförlag!

Grytor - Frederik Zäll´s bästa, ny härlig kokbok från Grenadine Bokförlag!

Frederik Zäll har blivit nästintill synonym med Grytor & Långkok. Redan 2009 släpptes boken Lyxlagat i Lergryta och därefter har Frederik släppt ett flertal böcker inom området Grytor. I den nya boken finns de absoluta favoriterna samlade med inte bara svenska klassiker utan också inspiration och smaksättning hämtad från världens alla hörn. Njutning - i lugn och ro!

Ett par exempel på recept är: Köttsoppa, Lamm i dillsås, Texas Chili men framförallt får vi en härlig kulinarisk resa både hit och dit. Sambal Chicken, Mexikansk Chili, Thailändsk skaldjursgryta, Red beans n rice - Ja, ni ser själva. Detta är en bok av klassisk stil, men med ny inspiration från öst, väst, nord och syd. Boken är indelad i tydliga kapitel - Nöt, Fläsk, Vilt & Grönt, Fågel, Fisk & Skaldjur.

Frederik Zäll har skrivit en rejäl mängd storsäljande kokböcker och vunnit pris för årets svenska matlitteratur i sin kategori av Måtidsakademien. Hans böcker har även vid två tillfällen nominerats i World Cookbook Awards. Frederik har synts frekvent som kock i TV4 Nyhetsmorgon, varit programledare för SVT s Överraskningen, är musiker i bandet Eskobar, författat barnbokstrilogin Drakarnas Land och driver nyöppnade krogen Zäll s Smokehouse på en pråm i Åkers Kanal, Åkersberga.

Vice VD/ Försäljningsansvarig 0762260392

Relaterat material

En av de största fristående säljorganisationerna inom den svenska förlagsbranschen med mångårig erfarenhet av försäljning och förläggeri.

Stevali har även samarbeten med olika förlag, både kring gemensamma satsningar eller där Stevali tar hand om enbart vissa kanaler. Ett exempel är Telegram förlag som satsar på den digitala biten och Stevali tar hand om försäljning av den fysiska boken. Det finns många möjligheter helt enkelt.

Vid starten var Stevali ett renodlat säljbolag och som mest hjälpte man ett 50-tal förlag med försäljning. Sedan en tid arbetar företaget, med ett mindre antal externa förlag, för att kunna arbeta koncentrerat och ge mer stöd i frågor kring utgivningstider, prissättning med mera.

På senare år har Stevali även utvecklats till att ge ut egna böcker under namnen:

Stevali – Fakta
Stevali – Barn
Stevali – Skön

Vid rätt tillfälle och titlar köper vi även upp restlager. Kontakta oss gärna per e-mail eller telefon om ni har något intressant.

Stevali Sales AB