”Vila dig stark med yinyoga” Magdalena Mecweld guidar sportjournalisten Björn Hellberg till sömns med yinyoga.

Nyhet -

”Sov gott” med yinyoga! Den 20 april kl 20.00 på SVT kanal 1, kan du se Magdalena Mecweld, yogalärare och författare till den nyutkomna succéboken ”Vila dig stark med yinyoga” guida sportjournalisten Björn Hellberg till sömns med yinyoga. Premiäravsnittet ingår i David Batras nya serie om sömnlöshet, ”Sov Gott” på SVT, kanal 1.

Genom den enkla yinyogan och de lätta andingsövningarna hjälper Magdalena den numera legendariske Wimbeldon-kommentatorn Björn Hellberg att få bukt med sömnproblem och sömn-apnè.

Under programmet kan vi följa Björn och hur han tar sig an den anvisade hemläxan han fått av Magdalena.

Se mer på https://www.svtplay.se/sov-gott

I Magdalenas senaste bok ”Vila dig stark med yinyoga” finns sömn-programmet som ett pass med en QR-kod till Magdalenas inspelade lugna röst som guidar oss till sömns.

I boken delar yogaläraren och journalisten Magdalena Mecweld åter med sig av sina rika kunskaper om yinyoga och meditation. Magdalenas första bok, bästsäljaren Vila dig i form med yinyoga (eng: Serenity Yin yoga) med tillhörande app, har hjälpt hundratusentals både i Sverige och resten av världen att få ett inre lugn och en smidigare kropp.

Boken kom ut i november 2022 och de 5000 tryckta exemplaren sålde slut på två månader. Den nya upplagan av boken är nu åter i handeln.

Magdalena - @yinyogamagdalena är en mycket omtyckt wellness-inspiratör/influenser med en stor skara trogna följare på sociala medier (cirka 15 000 följare).

Innehåll:

Beskrivande positions-förklaringar

Boken är fylld med deskripitiva bilder på de olika positionerna och deras varianter som passar alla kroppar. Här finns även inspirerande vackra bilder från andra miljöer.

Meditationer & mindfulness

Meditationer för alla situationer: ”Lugna kropp och sinne”, ”Öppna hjärtat”, ”Sov gott” och andra insirerande meditationer. Alla meditationer har en QR-kod som länkar till Magdalens lugna röst som guidar dig.

Dikter, sagor och berättelser

Mellan kapitlen finns inspirerande dikter och berättelser som lugnar och tröstar. Med QR-kod som länkar till Magdalenas uppläsning av dessa.

Många yinyoga-pass

Boken innehåller mer än 30 olika yinyogapass för olika syften.

Exempel på pass:

- För ljusa tankar – mot ångest och oro

- Sov gott

- Coola ner dig – för superstressade

- Förälskad – öppna hjärtat

- Sträck ut – för stela axlar och nacke

- Sorgens faser

- Chock & PTSD

- Lugn mage och tarm

- Klimakteriet

- Gravid

- Lymfa

- Sköldkörteln

- Öka libido

Kapitel för dig som vill lära ut

Ett helt kapitel för dig som vill lära ut yinyoga med råd och tips från en av Sveriges mest kunniga lärare.

Här finns handfasta tips om hur du skapar pass, vilka teman som är intressanta, hur du ska hålla röstläget, vilka fraser du ska undvika och annat viktigt inför ditt yoga-lärande. Se mer på www.yin-yoga.se