Vila dig stark med yinyoga – ny bok av Magdalena Mecweld

Vila dig stark med yinyoga – ny bok av Magdalena Mecweld

Här kommer uppföljaren till succéboken och appen ”Vila dig i form med yinyoga” av Magdalena Mecweld. Boken och appen har hjälpt hundratusentals både i Sverige och resten av världen att få ett inre lugn och en smidigare kropp. Den nya boken ”Vila dig stark med yinyoga” är fullspäckad med Magdalenas nya kunskaper och handfasta tips gällande kroppen och sinnet. Den passar alla som försöker leva ett hälsosammare och sundare liv.

• Vackra, beskrivande positionsbilder.
  • Förklaringar till ställningarna med många bilder på variationer som passar alla.
  • Yinyoga-pass för de flesta syften: mot ångest, för en god nattsömn, för superstressade, stela axlar och nacke, stark ryggrad, lugn mage och många fler.
  • Enkla meditationer för alla situationer med QR-kod till Magdalenas mjuka röst som guidar.
  • Inspirerande dikter, sagor och berättelser.
  • Tips för dig som vill lära ut yinyoga.

Magdalena Mecweld, är en av Sveriges mest kända och tongivande yogalärare. Hon har undervisat i yoga sedan 2003. Magdalena har en kandidatexamen i idéhistoria och socialantropologi och en bakgrund som journalist, främst för Svenska Dagbladet där hon skrivit om hälsa och resor.

Allt sedan hennes bok och app ”Vila dig i form med yinyoga” blev en internationell succé har hon fortsatt inspirera genom utbildningar och föreläsningar om yinyoga.

Efter en olycka i tonåren fick Magdalena veta att hon skulle sitta i rullstol vid 40 års ålder. Hon bestämde sig för att motbevisa domen. Genom en snäll medelväg där hon tillät sig att vara både lat och bekväm, är hon idag helt friskförklarad och i bättre form än någonsin. Till stor del tack vare den sköna viloyogan – yinyoga.

Magdalena (@yinyogamagdalena) är även en mycket omtyckt wellness-inspiratör med en stor skara trogna följare på sociala medier. ”Vila dig stark med yinyoga” är en efterlängtad uppföljare till den första boken. Läs mer på www.yin-yoga.se

Baksidestext:

Alla kan vila sig starka!

”Vila dig stark med yinyoga” är fylld med yogapass och meditationer för bättre sömn, mot ångest, klimakteriebesvär, PMS och onda ryggar, för bättre sexliv och mycket mer. Du kommer redan efter en kort tids yinyoga-utövande att uppleva ökad mental styrka, inre lugn och en smidigare kropp. Boken passar dig som aldrig yogat förr och dig som är van yogautövare. För dig som vill undervisa i yinyoga ges handfasta råd och tips.

Yinyoga är den yogan jag gillar mest, den är lätt att göra och samtidigt mycket effektiv. Magdalenas bok är både vacker och pedagogisk." Agneta Sjödin, programledare och författare

"Detta är en riktig yinyogabibel. Den har allt. Den är fullproppad av yinyogaövningar och alternativ på övningar – om man är stel eller behöver ta det försiktigt." Karin Björkegren Jones, hälsoprofil

Här delar yogaläraren och journalisten Magdalena Mecweld åter med sig av sina rika kunskaper om yinyoga och meditation. Magdalenas första bok, bästsäljaren Vila dig i form med yinyoga med tillhörande app, har hjälpt hundratusentals människor både i Sverige och resten av världen att hitta sin inre och yttre styrka.

Författare: Magdalena Mecweld

Förlag: Wisdom Works

Fotograf: Robert Flinkenbro

Format: 280 x 210 mm

Antal sidor: 168

Antal yinyogapass: 40 stycken

Bindningstyp: Mjuk pärm

Utgivningsdatum: 1 november 2022

ISBN: 978-91-527-4108-5

Yinyogacenter leder utbildningar och workshops i yinyoga & mindfulness. Magdalena Mecweld höll år 2013 den allra första yinyoga-lärarutbildningen på svenska i Sverige. Två år därefter startades Wisdom Works där även hennes partner Mats Nielsen fick en stor del i att arrangera och hålla i kurserna. Tillsammans bildar Magdalena och Mats Yinyogacenter, med visionen att sprida yogans och meditationens djupaste syfte – visdom, kärlek och fred. Läs mer på www.yin-yoga.se

Stevali Försäljning & Marknad AB hjälper förlag med deras försäljningsarbete och är ett stöd i utgivningsfrågor som exempelvis
prissättning, titlar och format. Under årens lopp har vi jobbat med en stor bredd av olika genrer, författare och företag.