omslag till boken "Kampen om Tusenvärld - Skuggpenseln"

Internationella svenska fantasyserien “Kampen om Tusenvärld” växer med en 3:e del

Nu släpps Skuggpenseln, del 3 i amerikanska värmlandsförfattaren Joseph A. Davis populära fantasyserie Kampen om Tusenvärld.

Tidigare delar i serien har tagits varmt emot av både unga och vuxna läsare i Sverige och utomlands. Del 1, Dunkelstjärnan, har blivit en favorit på Sveriges mellanstadieskolor, där såväl lärare som elever prisar dess fantasifulla världar, spännande handling och viktiga teman som lett till givande samtal om flykt, empati och kreativitet. Som en lärare i årskurs 6 har skrivit: ”Dunkelstjärnan är superbra. Den har fått mina elever att vilja läsa... Jag jobbar i ett mångkulturellt område och handlingen tilltalade dem.”Sedan den engelska utgåvan The Darkenstar släpptes ifjol har boken samlat på sig lika positiva recensioner i den engelskspråkiga världen.

Skuggpenseln tar vid där del 2, Spegelbilden, slutar. Den tränger djupare in i seriens centrala konflikt, och vissa pusselbitar faller på plats då huvudpersonerna får nya perspektiv på viktiga händelser i tidigare böcker. Respons från testläsare har varit mycket positiv. Vincent, 10 år, skriver följande om boken: ”Spännande och bra! Man ville läsa mer hela tiden och inte lägga ifrån sig den.” Ett stort antal bokbloggare verkar hålla med när det gäller serien i stort; de har uttryckt att de är ivriga att få läsa vidare i serien och se vad som händer efter Spegelbilden.

Skuggpenseln är inte vårens enda Tusenvärld-bok. Antologin Skaparkrafter – ett samarbete mellan författaren Joseph A. Davis och läsare i åk 5-7 som vunnit en internationell tävling – släpps senare under året. Boken kommer att innehålla en kortroman som Davis skrivit utifrån tävlingsvinnarnas förslag samt dikter och illustrationer av unga läsare.

Stevali Sales grundades 2004 av Stefan Lindström och Christer Lindblom, som båda har lång erfarenhet från både bokbranschen och detaljhandeln vad det gäller försäljning.

Vi hjälper ett antal förlag med deras försäljning i bokbranschen samt att vi även ger ut egna böcker. Det innebär att vi också har kunskap och erfarenhet som förläggare.