Omslag till "Dunkelstjärnan" & "Spegelbidlen" i serien "Kampen om Tusenvärld"

"Kampen om Tusenvärld - Spegelbilden", hyllad av elever och lärare, nu i nyutgåva!

Kampen om Tusenvärld: Spegelbilden släpps i ny mjukbandsutgåva

Spegelbilden, som är del 2 i amerikanska värmlandsförfattaren Joseph A. Davis populära fantasyserie Kampen om Tusenvärld, har nu släppts som mjukband. Denna nya utgåva ska bland annat göra serien ännu mer tillgänglig för skolor, då efterfrågan på klassuppsättningar och digitala resurser har varit enorm sedan ettan Dunkelstjärnansläpptes hösten 2020. Såväl lärare som elever har gett mycket positiv respons på hela serien. Handlingen upplevs som spännande och läsningen leder ofta till givande samtal om bokens teman: flykt, utanförskap och kreativitet. Mjukbandsutgåvan kommer dock inte bara att gynna skolvärlden utan även läsare som vill få boken lite billigare i vanlig bokhandel.

Samtidigt som alltfler läsare upptäcker Kampen om Tusenvärld här i Sverige händer något liknande utomlands. Den engelska översättningen The Darkenstar har tagits varmt emot av engelskspråkiga läsare som har skrivit recensioner lika fina som de svenska. I skrivande stund har The Darkenstar 4-5 stjärnor i snitt på Amazon och Goodreads. Seriens internationella räckvidd har även mynnat ut i ett stort skrivprojekt för unga läsare i flera länder: under skolåret 2021-2022 skrev hundratals svenska, brittiska och amerikanska läsare i åk 5-7 texter och ritade illustrationer till Tusenvärldsantologin Skaparkraftersom släpptes våren 2022.

Del fyra i serien är planerad till hösten 2023, och fler engelska översättningar är på gång.

Stevali Bokförlag AB är ett allmänutgivande bokförlag inom skönlitteratur, fakta, historia, musik, hobbyböcker och barnböcker. Förlaget ger ut böcker i både fysiskt och digitalt format under tre namn: Stevali Fakta,  Stevali Barn och Stevali Skön.

Stevali Försäljning & Marknad AB hjälper förlag med deras försäljningsarbete och är ett stöd i utgivningsfrågor som exempelvis
prissättning, titlar och format. Under årens lopp har vi jobbat med en stor bredd av olika genrer, författare och företag.