Omslag "Mordet som kom av sig"

Mordet som kom av sig!

En grupp gör en resa till vindistriktet Franken i Tyskland där ett antal egendomliga händelser inträffar. Upprinnelsen är något som skett många år tidigare, men också att en av resenärerna har annat än vin i tankarna. Är det så enkelt att ta någon annans liv när man väl står där, även om man har bestämt sig för det långt i förväg? Händelserna går i varandra, är förbryllande för de inblandade men får så småningom en oväntad upplösning. Deltagarna får också ta del av vinområdet Frankens intressanta kultur och våldsamma historia och njuta av dess goda viner.

Lennart Rammer har varit rättsläkare och under många år chef för Rättsmedicinska avdelningen i Linköping. Han har stor erfarenhet av att undersöka och bedöma våldsbrott och andra rättsmedicinska fall. Han har också varit professor i rättsmedicin vid Linköpings universitet. Två av hans tidigare kriminalböcker handlar om rättsläkarens arbete med att utreda dödligt våld och att upptäcka brott som inte varit misstänkt från början, ”Tjugo verkliga mord, en rättsläkare minns” och ”Tjugo oväntade mord, rättsläkaren slår larm”.

Han har också under lång tid varit aktiv i Munskänkarna och under fem år varit föreningens riksordförande. Han har skrivit flera vinböcker: ”Att resa i vinland”, ”Australiska vingårdar”, ”Historiska vinresor” och ”Vinlandet Franken”.

Nu kombinerar Lennart Rammer sina två intresseområden genom att skriva en vindeckare om dödligt våld och vinkultur.

Stevali Sales grundades 2004 av Stefan Lindström och Christer Lindblom, som båda har lång erfarenhet från både bokbranschen och detaljhandeln vad det gäller försäljning.

Vi hjälper ett antal förlag med deras försäljning i bokbranschen samt att vi även ger ut egna böcker. Det innebär att vi också har kunskap och erfarenhet som förläggare.