Innovationsutmaningar värda 50 000 SEK har startats

Innovationsutmaningar värda 50 000 SEK har startats

I samband med lanseringen av Crowding har sex nya innovationsutmaningar presenterats som nu är öppna för alla att hitta lösningar på. Totalt kommer 50 000 SEK att portioneras ut till de innovatörer som bidrar med givande idéer i innovationsprocesserna. Behovsägarna vänder sig nu till omvärlden för att öka sin innovationskraft.

Lanseringen ägde rum på SUP46 (Start-Up People of Sweden) på tisdagskvällen den 14 januari. Bland gästerna fanns innovationschefer, innovatörer och folk från branschen som under kvällen fick de senaste nyheterna och trenderna inom open innovation och crowdsourcing.

De inbjudna fick också ta del av de sex innovationsutmaningarna och redan under kvällen inkom flera idéer. Utmaningarna pågår i cirka två månader.

"Vår målsättning är att bli den största globala webbplattformen för öppen innovation och nu har vi tagit ett steg mot det målet”, säger Jacob Westerlund, VD och grundare av Crowding.

"Det känns riktigt spännande att äntligen få släppa den senaste versionen av Crowding som erbjuder möjligheten för företaget och innovatören att byta idé mot pengar”, säger Andreas Landsbo, grundare av Crowding.

De sju innovationsutmaningarna finns nu att anta på crowding.se.

Jacob Westerlund, Co‐founder, Crowding, 070-644 77 76, jacob@crowding.se
Andreas Landsbo, Co‐founder, Crowding, 076‐879 08 05, andreas@crowding.se