Möt 60 av Sveriges mest spännande startups på STING Day – hela listan

Möt 60 av Sveriges mest spännande startups på STING Day – hela listan

Om en vecka anordnar affärsacceleratorn STING, för tredje året i rad, STING Day, ett nätverksevent med syfte att skapa nya affärsmöjligheter som gynnar startupbolag i deras internationella tillväxt. På eventet den 3 maj deltar närmare 50 STING-bolag och dessutom ytterligare ca 15 spännande nya startups som speciellt valts ut att delta.

– Det var en tuff, men mycket inspirerande, uppgift att välja ut de vinnande bidragen. Totalt fick vi in 79 ansökningar, och en stor andel av startupbolagen kom från Internet/mediabranschen men även flera cleantech och medtech case fanns med. De utvalda bolagen kommer att pitcha sin affärsidé på STING Day för STINGs affärscoacher, säger Pär Hedberg, grundare och VD på STING (Stockholm Innovation & Growth).

Utöver kvalificerat nätverkande i form av speed meetings kan deltagare på STING Day ta del av fantastiska entreprenörsresor, workshops med fokus på internationell expansion, och insikter om entreprenörskap och internationalisering från många olika delar av världen.

På talarlistan finns bland andra Erel Margalit, Jerusalem Venture Partners (JVP); Christina Lampe-Önnerud, Boston-Power; John Elvesjö, Tobii Technology; Måns Hultman, QlikTech; Laurel Bowden, Greylock Partners; och Victor Jacobsson, Klarna.

Hela listan på de ca 60 medverkande innovationsbolagen hittar du här: www.stingday.se/companies.

Datum och plats: Torsdag 3 maj, Kista Science Tower, Färögatan 33 i Kista
Pressanmälan: Jill Lindström, jill.lindstrom@stockholminnovation.com, 072-213 14 22
Talarlista: www.stingday.se/speakers
Program: www.stingday.se/program