Stjärnägg säger grattis till en av våra duktiga äggproducenter.

Stjärnägg säger grattis till en av våra duktiga äggproducenter.

Thomas och Åsa Orrenius, som driver Alvastra Gård AB, har tilldelats priset Årets Företagare i Ödeshög.

Alvastra Gård, som drivs av familjen Thomas och Åsa Orrenius, fick priset med motiveringen:

...

”Under de senaste fem åren har väldigt mycket skett. Först byggdes ett hönshus för 18 000 höns som skall producera nästan lika många ekologiska ägg per dag. Under det sista året har de investerat i dels ett helt nytt stall för kor och dels ett nytt hönshus på Åby Västergård för ytterligare 18 000 höns som skall producera lika många ekologiska ägg som det tidigare hönshuset. Alvastra Gård AB har också tilldelats 2014 års utmärkelse för bästa spjutspetsföretag i Sverige av tidningen Land.”

Håkan Burlin

Presskontakt CEO 013239097
Jörgen Ottebäck

Presskontakt Sales & Marketing manager 013239095

Sveriges största leverantör av ägg

Stjärnägg bildades år 2002 under devisen “Lokala äggleverantörer i samverkan”. Stjärnägg är idag marknadsledare på ägg i Sverige. Stjärnägg ägs av KG:s Ägg, Thuressons Hönseri samt Västkustägg. Äggen kommer från svenska producenter med en spridning över hela landet. Från totalt sju anläggningar levererar vi våra ägg och äggprodukter till kunder inom svensk dagligvaruhandel, servicehandel och grossister inom restaurang & storhushåll.
​www.stjarnagg.se

Stjärnägg AB