Gabriel Di Grado, Årets Bagare 2015, blir Brödfabrikens nya ambassadör på Lovik

Gabriel Di Grado, Årets Bagare 2015, blir Brödfabrikens nya ambassadör på Lovik

Brödfabriken på Lovik, som ingår i hotellgruppen Stockholm Meeting Selection, öppnade dörrarna i april och har sedan dess fyllt lokalen Bageriet med gäster som putsat på sina bakkunskaper med erfarna bakprofiler. En av dessa är Brödfabriken-ambassadören och brödprofilen, Johan Sörberg, som har gjort allt från kundaktiviteter till bakweekends under året.

Nu är det dags att ta in fler ambassadörer och det är ingen mindre än Gabriel Di Grado som blev Årets Bagare 2015. Gabriel kommer som ambassadör att stärka Brödfabrikens profil och erbjuda bakaktiviteter med Loviks kunder. Bland annat kommer man kunna baka Gabriels Vinnarbulle som han kammade hem segern med under tävlingen Årets Bagare 2015.

Det känns jätte roligt att bli utvald som ambassadör för Brödfabriken och jag tycker det är ett mycket bra initiativ att erbjuda gästerna möjlighet, att på ett kreativt sätt baka tillsammans under sina konferenser. Det ger mötet en ytterligare innebörd säger Gabriel Di Grado.

I Bageriet finns det ett antal bakstationer med alla tänkbara tillbehör och bakredskap som man kan hitta i sitt egna hem så att deltagarna enkelt ska kunna ta med sina erfarenheter och använda dem hemma i det egna köket.