Josefin Carlsson

Josefin Carlsson ny driftschef för Restaurang Hantverket

Restaurang Hantverket på Sturegatan 15 välkomnar Josefin Carlsson som ny Driftchef för både Restaurang Hantverket och för mötesavdelningen Sturegatan 15.

Restaurang Hantverket öppnade i april förra året. Här ska både inredningen och upplevelsen kännas äkta och genomarbetade – ett riktigt Hantverk helt enkelt.

– Restaurang Hantverket är en unik mötesplats när det kommer till mat, dryck, möten och interiör. Jag är mycket glad över att få ta mig an denna nya utmaning och jag ser mycket fram emot att fortsätta utveckla verksamheten till att bli en av Stockholms främsta mat- och dryckesdestinationer, säger Josefin Carlsson.

Josefin kommer senast från positionen som restaurangchef för Galleriet Restaurang på Görvälns Slott. Innan sin tid på Görvälns Slott var Josefin Catering Manager och Hovmästare på Sjömagasinet i Göteborg. Hon har också genomfört Internship på Oaxen Krog & Slip i Stockholm och på Avalon Hotel & Restaurang i Göteborg.

Josefin är utbildad på Göteborgs Universitet med inriktning restaurangmanagement och företagsekonomi. Hon är också Sommelierutbildad.

-Vi välkomnar Josefin Carlsson till Restaurang Hantverket och Sturegatan 15 och ser mycket fram emot att få jobba med en engagerad och kompetent ledare. Vi är övertygade om att med Josefins erfarenhet, tillsammans med det övriga teamet, kommer att förhöja upplevelsen ytterligare för våra gäster, säger Fredrik Utheim VD för Stockholm Meeting Selection.

Restaurang Hantverket ingår i Stockholm Meeting Selection som i övrigt driver nio hotell, slott och eventlokaler i Stockholmsområdet.

För mer information:

Fredrik Utheim, VD Stockholm Meeting Selection, 070-213 02 44, fredrik.utheim@meetingselection.se
Vanja Vilbern, Marknadschef Stockholm Meeting Selection, 070-231 36 10 vanja.vilbern@meetingselection.se

www.restauranghantverket.se