Sonja Aldén. Foto Magnus Rangvid

Julmarknad med uppträdande av Sonja Aldén på Hesselby Slott

Den 25-26 november blir det julmarknad på Hesselby Slott – Sveriges musikslott. Sonja Aldén kommer göra ett stämningsfullt framträdande och sjunga in julen med några julsånger och även premiärspela sin julsingel ”Det blir en jul igen” live på Borggården.

-När vi går mot kallare och mörkare tider, sprider Sonja Aldén än en gång värme och ljus med den nya julsingeln ”Det blir en jul igen”. Sången är skriven av Jens Hult (Melissa Horn, Sara Zacharias, Sandro Cavazza) och David Lindgren Zacharias (Darin, Anna Bergendahl, Lisa Miskovsky) och för att sätta egen prägel på den har Sonja själv bearbetat texten lite grann. ”Den fann sin väg rätt in till mig” berättar Sonja Aldén.

Sonja Aldén uppträder på lördagen klockan 15:30. På Borggården och även inomhus kommer det att finnas marknadsknallar med smyckesförsäljning, julgodis, juldelikatesser, hantverk och mycket mera. På Borggården blir det musikunderhållning och på plats finns minitivoli med chokladhjul, lotterier samt andra aktiviteter.

-Vi ser verkligen fram emot att öppna upp Hesselby Slott med en stämningsfull julmarknad för hela området och dessutom få lyssna på Sonja Aldéns nya julsingel känns som en perfekt start inför julen, säger Robert Österdahl, Destinationschef på Hesselby Slott.

Nytt för i år är även att Hesselby Slott serverar julbord. Under perioden 29 november till 20 december serveras ett traditionellt julbord i Orangeriet på Hesselby Slott.

Hesselby Slott som också går under benämningen Sveriges musikslott är beläget i Hässelby och har 70 hotellrum inklusive 16 artistrum, 14 konferensrum och grupprum, restaurang, matsalar och en Music Lounge för karaokekvällar.