Vinnarhallen på Bosön bjöd på fotbollsturnering för ensamkommande flyktingbarn

Vinnarhallen på Bosön bjöd på fotbollsturnering för ensamkommande flyktingbarn

Den 10 januari anordnade organisationen CAMAPE en fotbollsturnering för ensamkommande flyktingbarn. Bosön, som ingår i Stockholm Meeting Selection, fick förfrågan om man att låna ut Vinnarhallen för turneringen, vilket hotelldirektör Anders Hallin givetvis sa ja till.

-Vi är glada att hjälpa till och vi tvekade inte en sekund när vi fick förfrågan säger Anders Hallin, Hotelldirektör på Bosön.

Det hela startades när Malin Andersson och en vän volontärarbetade på ett fotbollsprojekt i Kenya. Arbetet inspirerade dem att göra något liknande i Sverige och tillsammans med Camille och Petra startades sedan organisationen CAMAPE.

-Att hjälpa människor är något vi brinner för och fotbollen är ett stort intresse för oss. Vi tänker att fotbollen först och främst ger glädje, sen skapar det ett sammanhang och möjlighet att träffa kompisar. I Sverige kände vi att ensamkommande flyktingbarn är en utsatt målgrupp som vi ville stötta säger Malin Andersson.

Stämningen under turneringen var på topp och glädjen stor bland spelarna som kämpade på. Dagen gick snabbt förbi men bakom turneringen ligger många timmar och hårt arbete. Att hitta sponsorer är inte alltid lika lätt och den största kostnaden är oftast fotbollsplanen.

-Bosön är känd för sin fina inomhusplan och det kändes mäktigt att vi fick chansen att anordna en turnering för utsatta ungdomar där säger Malin vidare.

Vinnarhallen är en fullstor konstgräsplan inomhus för fotboll och andra idrotter som amerikansk fotboll, golf (range), bågskytte och mycket mer.

Bosön är Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum och svensk idrotts samlingsplats. Här möts idrotten, bredd och elit, för träningsläger, utbildningar, tester m.m. Bosöns stora hotell och konferensanläggning är öppen för alla, även företag och privatpersoner. Företag och organisationer för att konferera, hålla kick-off eller hälsodagar.

För mer info:Torbjörn Blomqvist, VD Stockholm Meeting Selection, mob: 070-815 80 80, torbjorn.blomqvist@manorhouse.se Vanja Vilbern, Marknadschef Stockholm Meeting Selection, mob: 070-231 36 10 vanja.vilbern@meetingselection.se Malin Andersson, CAMAPE, 070-822 76 50, camape@gmail.com