Brommageriatriken byter namn till Stockholms Sjukhem Geriatrik

Den 1 februari 2018 blir Brommageriatriken och Kungsholmsgeriatriken en gemensam organisation med Stockholms Sjukhem. All geriatrisk vård samlas nu under namnet Stockholms Sjukhem Geriatrik.

Verksamheten i dotterbolaget Brommageriatriken AB, där även Kungsholmsgeriatriken ingår, övergår till moderbolaget Stiftelsen Stockholms Sjukhem från och med februari i år. Den geriatriska verksamheten i Bromma och på Kungsholmen byter därför namn till Stockholms Sjukhem Geriatrik.

– Geriatriken är en mycket viktig del av vår verksamhet. Med en åldrande befolkning i Stockholms län ökar behovet av geriatrisk vård. Vi vill därför knyta verksamheten i Bromma närmare den övriga vården och omsorgen på Stockholms Sjukhem, och fullt ut dra nytta av alla fördelar som finns när de två organisationerna nu går samman, säger Karin Thalén, sjukhusdirektör på Stockholms Sjukhem.

Stockholms Sjukhem arbetar aktivt för att erbjuda en sammanhållen vård tillgänglig för fler. Den geriatriska vården fortsätter som tidigare med verksamhet både på Bromma Sjukhus och i de egna lokalerna på Stockholms Sjukhem på Kungsholmen.

Om Stockholms Sjukhem
Stockholms Sjukhem är en privat vårdgivare som ägs och drivs av en stiftelse grundad 1867. Vi bedriver vård och omsorg utan vinstsyfte. Stockholms Sjukhem erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), palliativ vård, rehabilitering, geriatrisk vård, husläkarmottagning samt äldreomsorg. Vår verksamhet finns både i egna lokaler på Kungsholmen och på Bromma Sjukhus. Vi har även en egen forskningsenhet. Stockholms Sjukhem har närmare 900 medarbetare. Stockholms Sjukhem är kvalitetscertifierade och miljöcertifierade.