Företag tjänar pengar på bra miljöarbete

Flera företag sparar miljontals kronor på bättre miljöarbete. Willy Silberstein visar konkreta exempel på detta i det nya numret av Handelskammartidningen. Dessutom intervjuas den nya landshövdingen i Stockholm, Per Unckel, om hur han ser på Stockholms förutsättningar och hur han kan förbättra dem. På debattplats uppmanar den moderata Europaparlamentarikern Christoffer Fjellner sin borgerliga regering att avskaffa spelmonopolet, annars kommer EU tvinga Sverige att göra det. Svenska Spels VD, Jesper Kärrbrink, svarar att de är redo att fortsätta, oavsett vilken regleringsform staten väljer. Det viktiga är att alla spelbolag får samma regler. Läs senaste numret av tidningen här: http://www.chamber.se/se/omoss/tidningen Om Handelskammartidningen Handelskammartidningen är Stockholms Handelskammares tidning om näringslivet i Stockholmsregionen. Tidningen distribueras till över 10 000 medlemmar, företag, opinionsbildare, politiker och journalister och varje nummer läses av fyra personer. Enligt en oberoende undersökning anser 52 % av läsarna att tidningen är den viktigaste informationskällan om näringslivet i Stockholm, mot 32 % för Veckans Affärer och 27 % för Affärsvärlden. Om du vill prenumerera på Handelskammartidningen mailar du lotta.andersson@chamber.se ange namn, adress, telefon, e-post samt antal exemplar du önskar. Marianne Andrée, chefredaktör Handelskammartidningen, 0703-98 54 87 eller marianne.andree@chamber.se Om Stockholms Handelskammare Stockholms Handelskammare är en obunden näringslivsorganisation bestående av företag i Stockholms och Uppsala län. Handelskammaren grundades 1902 och har till uppgift att underlätta handel och utbyte och verka för ett bättre företagsklimat i regionen. Handelskammaren har 2400 medlemsföretag som i sin tur har en halv miljon anställda. Läs mer om Stockholms Handelskammare på www.chamber.se