Vintävlingen Vinordic Wine Challenge slår rekord!

Vintävlingen Vinordic Wine Challenge slår rekord!

I år är intresset för att delta i Vinordic Wine Challenge större än någonsin. 1100 viner tävlar om att utses till ”Sveriges mest prisvärda vin”.

Vinordic Wine Challenge arrangeras årligen av Stockholmsmässan i samarbete med tidningen Allt om Vin. Den 5 maj offentliggörs vinnarna. I år har tävlingen slagit rekord i antal anmäla viner – nästan 1100 viner tävlar om att utses till ”Sveriges mest prisvärda vin”.

Alla viner som deltar ska finnas till försäljning i Sverige den 1 april 2021, hos Systembolaget eller via beställningssortimentet.

Den 5 maj publiceras vinnarna på GastroNords webbsida och på Allt om Vins webb.

Om Vinordic Wine Challenge
Vinordic Wine Challenge går ut på att varje år finna Sveriges mest prisvärda viner. Vinerna tävlar i olika tävlingskategorier och prisklasser. I varje prisklass utses en vinnare som får utmärkelsen ”Gold Trophy”. Även en ”Silver Trophy” och en ”Bronze Trophy” delas ut. Kategorierna är vitt boxvin, vitt vin på flaska, rosévin på box, rosévin på flaska, mousserande rosévin (inkl. champagne), mousserande, champagne, rött boxvin, rött vin på flaska, vitt ekovin, rött ekovin, svenskt vin samt alkoholfria fruktdrycker.