Det bästa av två världar ‒ mat och hälsa

Den 6-9 november kan du kombinera god mat och dryck med hälsosam motion och avkopplande behandlingar på Stockholmsmässan.  På mässorna Allt för Hälsan och Mitt kök hittar du massor av inspiration och kunskap kring mat och hälsa.

Balans är temat för årets upplaga av Allt för Hälsan. Lär dig hitta en bra balans mellan kost, motion och vila för att må bra i både kropp och själ. Hitta lugnet på ett yogapass i den utökade yogaavdelningen eller delta på konventet Yoga för dig. Lär dig laga nyttig mat i Kokpunkten, lyssna på föredrag om hur kosten påverkar oss och få tips om vilka kosttillskott som kan vara bra för just dig. I träningsavdelningen kan du prova fler träningsaktiviteter än någonsin, allt från löparskola till Crossfit och dans. Avsluta sedan med att prova någon av behandlingarna som erbjuds i avdelningen Behandling & Relax.

Allt för Hälsan har ett digert seminarieprogram på över 200 seminarier att välja bland. För företagare kan flera seminarier under temat Friska medarbetare ge tips och inspiration till hur både företaget och de anställda kan tjäna på att medarbetarna lever ett mer aktivt och hälsosamt liv. Det kommer också vara stort fokus på psykisk hälsa med seminarier från både Psykosyntesförbundet och Hjärnkoll.

Mat- och dryckesmässan Mitt kök erbjuder en hall full av möjligheter att prova mat, vin och flera olika delikatesser. Är du nyfiken på vem som producerar ditt favoritvin? Många vinproducenter finns på mässan och i år är det enklare att se vilka producenter som är på plats och i vilken monter du kan träffa dem. Lär dig prova vin som proffsen under Mitt köks exklusiva vinprovningar eller testa Speed tasting, en möjlighet att under 30 minuter göra en djupdykning i ett vin ‒ dess druva, region och vinkonstnärerna bakom.

Ulf Wagner och Gustav Trägårdh från prisbelönta Sjömagasinet i Göteborg sätter upp sin restaurang på Mitt kök-mässan och erbjuder delar av menyn, inklusive Wagners berömda hummersallad, och Kockarnas Krog, där sju av Sveriges mest kända kockar och konditorer har komponerat menyn, finns med även i år. I Matlabbet kommer du även att kunna laga mat med kända kockar som Håkan Thörnström, Paolo Roberto, Ulf Wagner, Martin Johansson, Douglas R. Spiik, Gustav Trägårdh, Anders Julin och Sébastien Boudet.

Öppettider                 Torsdag 6 nov        Fredag 7 nov      Lördag 8 nov      Söndag 9 nov
Mitt kök (Hall C)           10.00-18.00             10.00-20.00        10.00-19.00        10.00-17.00
Allt för Hälsan (Hall B) 10.00-18.00             10.00-19.00         10.00-18.00        10.00-18.00

Mitt kök och Allt för Hälsan pågår mellan torsdag 6 november och söndag 9 november. Till Stockholmsmässan tar du dig enklast med pendeltåg, vår huvudentré ligger bara 350 meter från Älvsjö station. Mer information om öppettider och priser hittar du på stockholmsmassan.se där du också kan köpa biljett.

För mer information kontakta:
Elin Sahlin, presskoordinator, elin.sahlin@stockholmsmassan.se, tel 070-789 41 46

Inspiration och kunskap, affärsmöjligheter och nya vänner. Stockholmsmässan är Norden största mötesplats med ett 70-tal branschledande mässor och hundratals nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang varje år.