Träffa innovativa utställare inom mat och dryck på Sthlm Food & Wine

Träffa innovativa utställare inom mat och dryck på Sthlm Food & Wine

Stockholm Food & Wine och Bak & Chokladfestivalen är mötesplatsen för njutning, inspiration och nyvunnen kunskap. Här finns det möjlighet att upptäcka de senaste trenderna inom mat och dryck med utställare från många olika delar av världen.

Stockholm Food & Wine arrangeras på Stockholmsmässan 11–13 november. Här samlas mat-och dryckesentusiaster för att mingla med utställare, gå på mat-och dryckesprovningar, titta på tävlingar och testa nya produkter. Upptäck Sjöpung eller fröknäcke med sockertång, hitta viner som inte finns på Systembolaget, testa den nya drinktrenden, handla handgjorda praliner, nybakt bröd och botanisera bland över 200 olika utställare från Höganäs till Italien.

– Ta chansen att besöka utställarna för att testa ny mat och dryck. Det finns små såväl som stora utställare, så ta tillfället i akt att träffa dem för att få höra historien bakom produkterna, säger Åsa Bard Talborn, operativ projektledare för Sthlm Food & Wine.

Utöver årets utställare så finns det även ett fullspäckat program att ta del av på plats på mässan. Bland tävlingarna så finns Årets konditor, Mack-SM, SM i Ekogröt och Pralin-SM. Dessutom finns det många mat-och dryckesprovningar att boka in sig på för att lära sig mer. På Food & Wine-scenen är det Sandra Mastio som modererar samtalet. Lyssna på Gustav Jävligt Gott Johansson, Camilla Hamid, Zeina Mourtada, Filip Poon och många fler kända mat-och dryckesprofiler som bjuder på sin kunskap om mat och dryck. När det kurrar i magen så finns några av landets bästa foodtrucks på plats.

– Mässan är en mötesplats som bjuder smaklökarna på en resa. Ta chansen att testa nya produkter och få veta mer om dess ursprung, från kunniga experter och entusiaster. På vilka andra platser har du möjlighet att prova 27 olika champagnesorter på en och samma gång?, säger Åsa.

Sthlm Food & Wine arrangeras tillsammans med Bak & Chokladfestivalen den 11-13 november på Stockholmsmässan. Det är en mötesplats för alla som vill utforska nya smaker inom mat och dryck. På mässan finns det mat-och dryckesprovningar, smakprov, streetfood, inspirerande föreläsningar och tävlingar. I år dessutom ska finalerna av Årets konditor, Mack-SM, SM i Ekogröt och Pralin-SM avgöras på mässan. För mer information www.sthlmfoodandwine.se

Presskontakt
Catarina Oscarsson, PR & kommunikationsansvarig, 070 789 43 66, catarina.oscarsson@stockholmsmassan.se