Fredrik Bojå, ny försäljningschef för print på Stordåhd Kommunikation AB.

Stordåhd Kommunikation anställer försäljningschef

Stordåhd Kommunikation AB (print) med kontor i Stockholm och Hudiksvall förstärker säljorganisationen med Fredrik Bojå. Han kommer närmast från tidningen Vi i Villa där han haft storkundsansvar mot rikskunder både i print och digitalt. Fredrik har tidigare bland annat jobbat för TV4, IDG och Tradedoubler.

- Jag har jobbat med försäljning hela mitt verksamma yrkesliv och de senaste 20 åren inom media. Med de erfarenheterna kombinerat med de kunskaper och kontakter jag har samlat på mig under alla år inom media-försäljning ska det bli otroligt spännande att tillsammans med Stordåhds Kommunikations säljorganisation och dess ledning fortsätta göra bra affärer och se till att produkterna får ett bra mottagande på marknaden säger Fredrik.

- Med Fredrik Bojå får vi en erfaren säljare och ledare med stor branschkunskap att kunna leda, coacha och utveckla. Han vet vad som krävs för att lyckas med vår typ av verksamhet och kommer att stärka vår säljorganisation. Vi måste vara snabbare, ambitiösare och utnyttja alla möjligheter våra branscher ger oss. Vi ser fram emot att få samarbeta med Fredrik och att utveckla vår säljorganisation vidare och bli den ledande aktören inom samhällsbyggandet på den svenska marknaden, säger Tomas Du Rietz, VD på Stordåhd Kommunikation AB.

Fredrik tillträdde tjänsten under juni månad med placering på Sveavägen 159 i Stockholm.