Emma Unogård korad till "Upcoming Executive Assistant of the year”

Emma Unogård korad till "Upcoming Executive Assistant of the year”

För åttonde gången delades Nordic Choice Hotels årliga utmärkelse, ”Upcoming Executive Assistant of the year”, ut i samband med Företagsuniversitetets konferens "Vidgade Vyer". Årets vinnare blev Emma Unogård, Executive Assistant på Volvo Group Connected Solutions.

Nordic Choice Hotels är preferred partner till IMA, en organisation för Executive Assistants i Sverige. En del i samarbetet är bl.a. att Nordic Choice Hotels instiftat en utmärkelse, ”Upcoming Executive Assistant of the Year”, som årligen delas ut i samband med Företagsuniversitetets konferens ”Vidgade Vyer” på At Six i Stockholm.

I år blev det Emma Unogård som fick ta emot utmärkelsen.

Motiveringen lyder:

”Emma uppfyller alla kriterier för denna utmärkelse. Förutom att hon har en naturlig fallenhet för administration och planering har hon hög social kompetens samtidigt som hon besitter stor empati. Hon är välorganiserad och strukturerad vilket gör att hon ofta ”ligger steget före”. Emma tar stort ansvar, leder projekt på ett föredömligt sätt, både gällande kommunikation och genomförande samt bidrar aktivt till dialogen i ledningsgruppen. Hon är mycket uppskattad av ledningen såväl som sina kollegor och utvecklas hela tiden i sin roll vilket gör henne till en värdig mottagare av utmärkelsen ”Upcoming Executive Assistant of the year”

- Inom Nordic Choice Hotels har vi noterat att IMA’s målgrupp ofta även är vår målgrupp. Rollen som Executive Assistant utvecklas och vi vill öka vår kunskap och insikt för att ge bästa service. Vi vill stödja IMA’s verksamhet direkt och indirekt med våra tjänster och produkter och även lyfta uppmärksamheten för denna yrkesroll. Vi har därför bl.a. instiftat utmärkelsen, ”Upcoming Executive Assistant of the year”, som delas ut i samband med Företagsuniversitetets årliga konferens ”Vidgade Vyer”. Vi ser detta samarbete som en långsiktig relation med syfte att skapa givande relationer och utbyte av erfarenheter. Detta för att på bästa sätt dela med oss av vår kompetens och ge bästa service säger Håkan Holstein, Nordic Choice Hotels.

Fakta
IMA Sweden arbetar för att stimulera yrkesverksamma medlemmars utveckling genom bl a nätverkande, seminarier och företagsbesök. Läs mer om IMA via denna länk: https://se.ima-network.org/

”Vidgade Vyer” vänder sig till assistenter och sekreterare i privat näringsliv och offentlig förvaltning. På kvällen mellan de två konferensdagarna arrangeras en Award Dinner med bl.a. utdelning av utmärkelsen "Executive Assistant Award" samt ”Upcoming Executive Assistant Award”. Vinnare av ”Executive Assistant Award” 2019 blev Laila Anani, Executive Assistant på Universal Music.

Läs mer om konferensen här: http://www.executiveassistantawards.se/ eller https://www.foretagsuniversitetet.se/konferenser/Vidgade-Vyer

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med 190 hotell och 16 000 anställda i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotel och Clarion Hotel, samt 20 fristående hotell. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.