Erika Granlund ny VD för Clarion Collection Hotel Grand i Sundsvall

Erika Granlund ny VD för Clarion Collection Hotel Grand i Sundsvall

Det är en riktig kameleont som tar över Sundsvalls populäraste hotell Clarion Collection Hotel Grand. Finns det en serviceutmaning som kräver en person med driv och engagemang så har Erika antagit den. Från värdinna och guide på M/F Vindhem af Sundsvall till eldsjäl på Friskis & Svettis i Norge men framförallt gedigen erfarenhet från restaurang- och hotellbranschen.

- Jag kom hem till Sundsvall igen för nåt år sedan för att anta utmaningen som mat- och dryckesansvarig på Clarion Collection Hotel Grand. Ganska snabbt blev VD-rollen vakant och jag fick testa rollen att vara ytterst ansvarig för hotellets verksamhet och stortrivdes. Teamet på Grand är fantastiskt och det har gjort att vi har oerhört många stamgäster. Det betyder att vi arbetar väldigt nära våra gäster och utvecklar hotellet tillsammans. Efter “prövoperioden” så har jag nu fått möjlighet att ta bort “tillförordnad” i titeln och gå all in i rollen, säger Clarion Collection Hotel Grands nya VD och hotelldirektör Erika Granlund.

Innan återkomsten till hemorten Sundsvall så arbetade Erika i 27 år i Norge inom turism, som försäljare, simtränare och inom hotell och restaurang.

- Jag är väldigt glad över att Erika valde att komma hem till Sundsvall igen så att vi fick möjligheten att erbjuda henne spännande utmaningar och själva få en trygg, erfaren chef för vår verksamhet men också nya ögon på det vi gör utifrån hennes erfarenheter från skilda branscher och roller. Att arbeta på ett hotell handlar om att vara en kameleont och mångsysslare. Googlar man en bild på en mänsklig kameleont så borde det vara Erika som dyker upp. Det här är en skarp person som med stor personlighet gör sin omgivning glada och det skapar de bästa förutsättningar för att erbjuda upplevelse för våra gäster som överträffar deras förväntningar, säger Clarion Collections svenska driftsdirektör Richard Svartvik.

Erika Granlund kom till Clarion Collection Hotel Grand våren 2019 och har nu tillträtt rollen som VD och hotelldirektör för hotellet.

För mer information kontakta:
      Erika Granlund, VD och hotelldirektör Clarion Collection Hotel Grand, +46 73 262 39 40
      Richard Svartvik, Director of Operations Sweden Clarion Collection, +46 70 342 20 91

Regioner

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.