Johanna Carinci Jonsson

Johanna Carinci Jonsson tar över Linköpings mysigaste hotell Clarion Collection Hotel Slottsparken

Det är med fullt fokus på att skapa oförglömliga gästupplevelser som Johanna Carinci Jonsson idag tar över VD-rollen på Clarion Collection Hotel Slottsparken. Johanna kommer närmast från rollen som hotellchef för Quality Hotel Ekoxen i Linköping.

Med Linköping slott, domkyrkan och stans restauranger, barer och shopping utanför hotelltrappen så är Clarion Collection Hotel Slottsparken perfekt placerat för besökare. Men innanför hotelldörrarna väntar förutom de 146 hotellrummen och takterrassen med jacuzzi en ny era för hotellet. Idag den 12 januari gör Johanna Carinci Jonsson sin första dag som hotellets VD och hotelldirektör. Med högt tempo och en stor dos ödmjukhet så är uppdraget att utveckla hotellet och skapa en miljö som kombinerar hotellets trygga och mysiga “hygge-atmosfär” med nya upplevelser för gästerna.

- Nu blir det åka av för hotellet! Johanna är en en oerhört driven och energisk person som har förmågan att tillsammans med sina team växla upp och skapa resultat som gäster märker av i form av service och upplevelser. Jag är oerhört glad över att få Johanna med i Collection-familjen och är övertygad om att hon med sin bakgrund och personlighet kommer att ta upp kampen med domkyrkan och slottsparken om att vara stans mest uppskattade besöksmål, säger Clarion Collection Hotels svenska driftsdirektör Richard Svartvik och ler.

Johanna kommer närmast från rollen som hotellchef för Quality Hotel Ekoxen där hon haft drifts- och personalansvar för hotell- och konferensverksamheten. I rollen har också ingått det ekonomiska ansvaret för systerhotellet Quality Hotel The Box. Innan dess har hon haft ledarroller inom Mio, IKEA och TeliaSonera Sverige.

- Det kan verka som en kort promenad från min nuvarande roll vid Trädgårdsföreningen i Linköping till det nya på hotellet vid Slottsparken men för mig är det en symbolisk och väldigt fin resa. Från klassiska Ekoxen med sin självklara position som stans främsta konferens- och möteshotell till det mysiga hotellet Clarion Collection Hotel Slottsparken med fokus på de små mötena mellan människor och ambitionen att vara hotellvärldens förkroppsligande av det världskända danska konceptet hygge. Det här är otroligt roligt, utvecklande och utmanande, säger hotellets nya hotelldirektör och VD Johanna Carinci Jonsson.

Clarion Collection Hotel Slottsparken ligger på Klostergatan i centrala Linköping. Hotellet har 146 hotellrum, takterrass med jacuzzi, kallpool och bastu, gym, restaurang och bar.

För mer information kontakta:
      Johanna Carinci Jonsson, hotelldirektör Clarion Collection Hotel Slottsparken, +46 70 282 42 66
      Richard Svartvik, driftsdirektör Clarion Collection Hotel Sverige, +46 703 42 20 91