Nordic Choice Hotels etablerar ny hotellkedja i Linköping

Nordic Choice Hotels etablerar ny hotellkedja i Linköping

Med Linköpings mest centrala cityläge så öppnar den 13 september Comfort Hotel Linköping City. Det blir hotellkedjans första hotell i stan och förutom cityläge erbjuder man prisvärt boende och restaurang med smårättskoncept. Baren i restaurangen och hotellet kommer att bli självklara mötesplatser för både Linköpingsbor och ditresta.

Hantverkaregatan 1 är platsen i Linköping där Comfort Hotel den 13 september tänder den nya fasadskylten, drar igång musiken och checkar in de första gästerna. Det nya hotellet är resultatet av att Nordic Choice Hotels säljer bolaget som idag driver Clarion Collection Hotel Saga till det lokala bolaget Agmenta Holding AB. I samband med överlåtelsen så tecknas ett franchiseavtal mellan bolagen där hotellet fortsatt blir en del av Nordic Choice Hotels utbud men med det nya varumärket Comfort Hotel.

- Det känns oerhört bra att vi nu tillsammans med Andreas och Magnus på Agmenta Holding får möjlighet att ta Comfort Hotel till Linköping, fortsätta utveckla hotellet och dessutom erbjuda de som besöker eller bor i stan ett riktigt bra och prisvärt boende mitt i city, säger Nordic Choice Hotels Chief Development Officer Daniel Stenbäck.

Det 75 rum stora hotellet med populära restaurangen Aioli Tapasbar kommer inför öppningen under sensommaren att anpassas för att bli en del av den nya hotellkedjan

- Med tio års erfarenhet från Stora Torget och som Linköpingsbor vet vi hur attraktivt läge hotellet och restaurangen har. Lättillgängligheten med ett brett och prisvärt utbud gör det väldigt enkelt att slinka in hos oss för en spontan middag eller ta något att dricka och bara hänga i baren säger Magnus Westerberg, Agmenta Holding AB.

Överlåtelsen av driftsbolaget Hotel Linköping AB till Agmenta Holding AB sker den 7 september 2021. Nya Comfort Hotell Linköping City startar verksamheten den 13 september.

Fakta Comfort Hotel Linköping City:
      Adress: Hantverkaregatan 1, Linköping
      Antal rum: 75 st
      Antal konferenslokaler: konferenslokal för upp till 50 pers
      Restaurang och bar: Aioli Tapasbar

Om Agmenta Holding AB:
      Bolagssäte: Linköping
      Affärsidé: Investerar i restauranger, hotell och fastigheter som kan utvecklas till att bli självklara mötesplatser över lång tid.
      Ägare: Andreas Özbek och Magnus Westerberg

För mer information kontakta:
      Pernilla Bergendahl, director of Operations Comfort Hotel Sverige, +46 70 191 31 49
      Magnus Westerberg, Agmenta Holding AB, +46 70 486 73 15

Regioner

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 34 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.