BLIR KEDJEDIREKTÖR: Solveig Voldheim kliver upp som kedjedirektör för Comfort Hotel i Norden och Baltikum.

Nordic Choice Hotels rekryterar internt till ny topposition i koncernen

Solveig Voldheim blir kedjedirektör för Comfort Hotel i Norden och Baltikum.

Efter nästan sju år som driftsdirektör för Comfort Hotel Norge tar nu Solveig Voldheim klivet upp till en nyinrättad tjänst som kedjedirektör för hela Comfort Hotels verksamhet i Norden och Baltikum.

– Solveig Voldheim är själva personifieringen av vad Comfort Hotel ska vara. Hon är framåtblickande, uppdaterad, modig, tänjer på gränser och har en stark passion för både hotellupplevelser, människor och hållbarhet. Genom hennes ledarskap har vi fått fram många fantastiska chefer och talanger i Comfort Hotel och med ett ännu större mandat kommer hon att stärka varumärket ytterligare, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer för Nordic Choice Hotels.

Ser stora möjligheter
Hotellkoncernen byter namn till Strawberry i år, men de fyra kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection Hotel lever vidare. Comfort Hotel har positionerat sig som kedjan med centrala hotell som har det du behöver.

– Vi har lyckats ta positionen som det ledande alternativet för den som vill ha hållbara hotellupplevelser till ett riktigt bra pris. Samtidigt har vi en rad möjligheter att vidareutveckla Comfort Hotel, speciellt när vi i år tar steget från att tillhöra ett renodlat hotellföretag till ett upplevelseföretag. Jag är otroligt motiverad att vara med i den utvecklingen, säger Solveig Voldheim, tillträdande kedjedirektör för Comfort Hotel.

Voldheim var hotelldirektör på Comfort Hotel Xpress Youngstorget och Comfort Hotel Xpress Central Station, båda i Oslo, innan hon 2016 blev verksamhetsdirektör i kedjan efter att ha blivit utsedd till "årets hotelldirektör" i alla Nordic Choice Hotels. Voldheim har en kandidatexamen från Central St. Martins i London och en från Akershus University College.

Om Comfort Hotel:
38 hotell i Norge, Sverige, Danmark och Litauen.
Centrala lägen i centrum eller på flygplatser.
Comfort Hotel är hotellkedjan som lovar att ge gästerna det de behöver till ett lägre pris och utan tilläggstjänster. Detta för att erbjuda budgetvänligt boende med bästa läge. Även om serviceutbudet skalas ner så är servicen du upplever från personalen alltid på topp.
Alla hotell har Barception (Bar + Reception) och Delishop som är öppen 24/7.
Frukostbuffé på Comfort Hotel, Deli-frukost på Comfort Hotel Xpress.

Nordic Choice Hotels är en av Nordens största hotellkoncerner med över 200 hotell i Norden och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel och Clarion Collection samt 39 fristående hotell och longstaybolaget Strawberry Living. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Strawberry är en portal till ett brett utbud av hotell, mötes- och konferensfaciliteter, restauranger och spa, samt unika förmåner och partnerskap för medlemmarna. Med över 225 hotell i Norden erbjuder man hotellkedjorna Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® och Clarion Collection® Hotel och fler än 40 fristående hotell. Genom Strawberry appen och webbsidan får gäster och medlemmar tillgång till ett universum av möjligheter, med löftet om att göra livet mer meningsfullt, fyllt av spännande upplevelser.