Facebook: Konsumenterna uppmanas berätta om sin kundklubb

StroedeRalton, ett företag som producerat mjukvaran till många av Nordens stora kundklubbar, ordnar en tävling på Facebook under våren och sommaren 2011. Uppmaningen till kundklubbsmedlemmar är att berätta vilken modeklubb som är deras favorit och varför.

www.facebook.com/stroederalton

I samband med att StroedeRalton sponsrar priset för ”Årets Kundklubb” inom mode i Modegalan 2011, föddes idén om att göra en egen parallell tävling på Facebook. (Modegalan går av stapeln den 11 augusti, i samband med Stockholms modevecka). Tävlingen på Facebook pågår den 4 maj till den 11 juni och bästa motivering vinner 2 biljetter till Modegalan samt en prenumeration på tidningen Habit.

I tävlingen på Facebook kan man rösta på 17 olika klubbar inom sko & mode. Man röstar genom att klicka på respektive klubbs logo och skriva en motivering till varför just denna klubb är en favorit. Bidragen läses av StroedeRaltons jury, och den bästa motivering vinner pris. Resultatet av tävlingen och vinnaren presenteras i media efter den 11 juli.

Varför ordnar StroedeRalton en tävling på Facebook?

StroedeRalton arbetar med att utveckla kommunikationslösningar och lojalitetssystem som hjälper företag i deras kundrelation och kunddialog. Genom att arbeta med lojalitetsprogram av olika slag får företag lojala kunder och lönsamhet för sin verksamhet. Det vill vi premiera!

Som leverantör arbetar StroedeRalton normalt inte direkt med konsumenterna, men eftersom klubbmedlemmarnas behov är viktiga för att systemen ska fungera, är det viktigt att vara lyhörda för slutkundernas behov.

-          Målet med vårt verktyg Relation Plus® är, att företag ska kunna utveckla en bra och lönsam relation med sina kunder, förklarar Marie Eriksson, utvecklingsansvarig på StroedeRalton.

Det är viktigt för oss att lyssna på både konsumenterna och våra användare. På så sätt kan vi erbjuda moderna lösningar till våra kunder.

Fakta ”Årets Kundklubb” och Modegalan

• År 2009 var StroedeRalton med och instiftade priset ”Årets Kundklubb” i Habits årliga tävling för modebranschen, Modegalan. I år är det tredje året vi sponsrar priset.
    • Vinnare första året var NK med NK Nyckeln för en klubb med en exklusivitet som lyser igenom hela vägen,  i alla moment, från ledningsgrupp, personalstrategi, rutiner till kundsamtalet.
    • 2010 vann H&M för att de lyckats med att nå ut brett och för sin täta dialog i alla kanaler.
    • Modegalan firar 5-års jubileum i år.
    • I år går Modegalan av stapeln den 11 augusti på Stockholm Waterfront Congress Centre, mittemot Stockholms Stadshus där galan haft sin hemvist de senaste fyra åren.
    • Arrangör av tävlingen och galan är modefacktidningen Habit Sko & Mode. Tävlingen består av 18 kategorier, varav en är ”Årets Kundklubb”, där jurygrupper sammansatta av personer från modebranschen utser 3 finalister och så småningom en vinnare i varje kategori.

• lojalitetssystem
  • lojalitetskoncept