Guld till Holmertz från IKSU i helgens Student-SM i simning

På Student-SM i simning vann IKSU:s Carl Holmertz guld på 50 meter ryggsim. IKSU tog även silver på 4x50 medley för damer och på 50 fjäril genom Towa Swärd. Frida Nilsson fick också med sig en bronspeng på 50 fritt.

Banorna i Lund var snabba och det sattes flera nya mästerskapsrekord. Student-SM är tävlingar i olika idrotter som arrangeras av en studentidrottsförening i samarbete med Sveriges Akademiska Idrottsförbund.

- Student-SM i simning är en stor framgång och har lockat rekordmånga simmare. Studentidrott är ett självklart val för studenter som idrottar, säger Johanna Olsson, generalsekreterare Sveriges Akademiska Idrottsförbund.

För mer information:
Anders Manell
, kommunikationsansvarig, 070-314 57 29

• Västerbotten

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 82 medlemsföreningar med närmare 60 000 medlemmar.