Pressinbjudan: Student-SM i simning - lördag 16 april Lund, 170 simmare

På lördag 16 april kl. 11.00 i Högevallsbadet i Lund avgörs Student-SM i simning med över 170 deltagare. Storfavorit i damklassen är landslagssimmerskan Magdalena Kuras.

Teknologkårens IF i Lund står som värd för andra upplagan av Student-SM i simning. I år är det rekordmånga anmälda, över 170 studentsimmare vill vara med och simma om medaljerna. Favorit bland damerna är landslagssimmerskan, Magdalena Kuras, tävlande för Teknologkårens IF och till vardags biomedicinstudent.

- Teknologkårens IF har gjort ett bra arbete med förberedelserna inför Student-SM och lockat rekordmånga simmare. Det är ett kvitto på hur viktig studentidrotten är för att kunna erbjuda träning och tävling även efter ungdomsåren, säger Johanna Olsson, generalsekreterare Sveriges Akademiska Idrottsförbund.

För mer information:
Anders Manell,