Stark svensk curlingstart i Universiaden

Lag Anna Hasselborg spelade sin morgonmatch mot Kina och vann med 10-1. Samma kväll mötte svenskorna Kanada och vann med 9-2.

Lag Oskar Eriksson spelade i dagpasset och vann sin match mot Tjeckien med 9-2.

Dagens curlingresultat: http://www.fisu.net/en/Main-results-Tissot-3881.html

Universiaden är en av världens största tävlingar och har arrangerats vartannat år sedan 1959. Årets mästerskap är den 26:e Vinteruniversiaden i ordningen och hålls i italienska Trentino den 11-21 december. Tävlingarna håller högsta internationella klass och brukar fungera som förberedelse inför kommande landslagsuppdrag och stora internationella mästerskap.

www.universiadetrentino.org/en

Eurosports sändningstider för mästerskapet: http://tv.eurosport.se/tvpress.shtml?ctcom=448&ctcha=250,7&ctlan=7

Joanna Bong Lindström, kommunikationsansvarig
Sveriges Akademiska Idrottsförbund