20 NYA BAND KLARA TILL METALTOWN

20 NYA BAND KLARA TILL METALTOWN

Studiefrämjandet & MOKS kan stolt presentera tio band per dag som kommer spela på Metaltowns campingscen under fredagen och lördagen.

- Vi har valt ut band från vår musikverksamhet och från hela landet i denna satsning med en campingscen som vi känner är unik, säger David Dagemark Studiefrämjandet Göteborg.

Totalt 20 band kommer alltså att uppträda på den så kallade NEMIS CAMPING STAGE som är ett samarbete mellan Studiefrämjandet, MOKS och Metaltown.

Studiefrämjandet har länge varit en samarbetspart till Metaltown men det var bara under de första åren som man hade en scen på festivalen.

- Vi är mycket glada att vi har hittat tillbaks till vårt samarbete och få chansen att presentera våra absolut bästa band i genren på scenen, säger Robert Hernwall, Musikansvarig Studiefrämjandet i Väst.

Scenen kommer ligga i anknytning till campingens serviceområde och vara öppen mellan ca kl 14.00-22.00 fredagen och lördagen.

Banden som spelar:

Metaltown 2012 genomförs på Göteborg Galopp den 15-16 juni och är en av Sveriges största musikfestivaler. Bland de bokade artisterna finns Slayer och Marilyn Manson.
www.metaltown.se

- - - - - - - - - - - - - - -

Nemis är Studiefrämjandets livescen för ny musik i Sverige och lyfter fram ännu oetablerade artister på landets bästa scener. Nemis hittar man bland annat på scener som Sticky Fingers, Top Floor i Göteborg, The Tivoli i Helsingborg, Bryggarsalen i Stockholm och festivaler som Sweden Rock, Peace & Love, Putte i Parken & Umeå Open. Mer info hittar du på www.nemis.se.

För mer info kontakta:

David Dagemark

David.dagemark@studieframjandet.se

Robert Hernwall

Robert.hernwall@studieframjandet.se

Studiefrämjandet är ett av Sveriges största studieförbund med ett brett utbud av studiecirklar, utbildningar, kulturarrangemang och föreläsningar. Varje år samlas 240 000 deltagare i våra studiecirklar och kurser.

Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet Studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 18 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande.

Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Därför ska Studiefrämjandet prioritera dem som fått mindre möjlighet än andra att delta i folkbildningen. I all vår verksamhet ska vi främja mångfals och motarbeta främlingskap och rasism.

Studiefrämjandet har en särskild inriktining mot ökad kunskap om natur, djur, miljö och kultur. Vårt största verksamhetsområde, som framförallt samlar många unga deltagare, är kultur - främst musik.