Peace & Love och Studiefrämjandet ger nya artister chans på festivalen

Peace & Love och Studiefrämjandet ger nya artister chans på festivalen

För femte året i rad presenterar Studiefrämjandet Musik och festivalen Peace & Love showcasescenen Nemis - New Music In Sweden. I år väljs fem av Sveriges just nu bästa oetablerade artister ut till Nemis-scenen på festivalens branschinriktade Dayparty.

Inspirerade av branschmässan SXSW i Austin initierade festivalen förra året ett Dayparty för musikbranschen med två scener mitt i centrala Borlänge. Satsningen fortsätter i år och ger en chans för nya artister som i år inte blivit erbjudna en plats i festivalschemat att visa upp sig under den bransch- och medieintensiva festivalveckan. Scenerna ger också etablerade festivalaktuella artister en möjlighet att dubbla sin närvaro och ge en mer intim spelning i ett nytt sammanhang, utöver det ordinarie programmet. Spelningarna under Dayparty är gratis för Borlängebor och besökare och scenerna är belägna på och kring Café Peace & Love mitt i centrum.

Uttagningen till Nemis-scenen startar nu via webbsidan nemis.se och sista ansökningsdag är den 6 maj. Artisterna som blir uttagna kontaktas av Studiefrämjandet senast den 18 maj.

Nemis står för New Music In Sweden och är Studiefrämjandets showcase-scen som förutom på Peace & Love arrangeras på festivaler som Sweden Rock, Putte i Parken, Umeå Open och Metaltown.

Peace & Love är Sveriges största musikfestival och bland årets bokade artister finns Rihanna, Kent, Thåström och Regina Spector.

www.nemis.se

www.peaceandlove.se

Kontakt - Nemis på Peace & Love:

Burt von Bolton, Studiefrämjandet Musik

burt.von.bolton@studieframjandet.se