Crucified Barbara gästartist vid Rockkarusellens finaler i Sörmland

Crucified Barbara gästartist vid Rockkarusellens finaler i Sörmland

Studiefrämjandet kan nu stolt meddela att både Rockkarusellens distriktsfinal i Sörmland den 18 april och den stora riksfinalen i Eskilstuna den 16 maj gästas av Sveriges just nu hetaste hårdrockband - Crucified Barbara.

Bandet har nyligen släppt sitt andra album "'Til Death Do Us Party" som fått strålande recensioner både i Sverige och utomlands. Bandet kommer nu att turnera i Europa och är bland annat klara för Sweden Rock Festival. Crucified Barbara har tidigare turnerat med storheter som Motörhead och In Flames.

18 april - distriktsfinal på Koordinaten i Oxelösund
16 maj - riksfinal på Lokomotivet i Eskilstuna

I samband med riksfinalspelningen vecka 20 arrangerar Studiefrämjandet även branschseminarier med bandet på fyra orter runt om i Sörmland för vilka separat pressinfo kommer att skickas ut.

Hemsida: www.crucifiedbarbara.com

Interview / Press enquiries
Susanne Wallerstein
GMR Music Group