Dags för riksfinal i Rockkarusellen 2009

Dags för riksfinal i Rockkarusellen 2009

Äntligen är det dags för riksfinal i Rockkarusellen. Sedan i januari har runt 600 band tillsammans gjort ca 400 spelningar från Ystad till Haparanda! Nu är det bara 13 band kvar i tävlingen, och i Eskilstuna den 16:e maj avgörs det vilket av dessa som blir riksvinnare 2009.

Riksfinal
Plats: Lokomotivet, Eskilstuna
Tid: Lör 16:e maj kl. 14.00

De tävlande banden är Views (Söderhamn), Mistake (Visby), Passion Lane (Haparanda), Lines (Limhamn), Indevotion (Oskarshamn), Bohemian Lifestyle (Älvsjö), Love And Duct Tape (Katrineholm), Safemode (Uppsala), Captain Longshot (Umeå), Almighty Lions (Västerås), Insomnia (Lidköping), Super Ninja Monkey Team (Forshaga) och Pegasus (Söderköping).

Förutom de tävlande banden gästar också Crucified Barbara samt The Social Services.

Priset till vinnaren blir en stor Sverigeturné samt en mindre turné i Tyskland.

Läs mer om tävlingen och banden

Vad är Rockkarusellen?
Rockkarusellen är en av Sveriges största musiktävlingar, men har som huvudsyfte att ge oetablerade band och artister fler speltillfällen. Alla band är garanterade minst tre spelningar var och alla är välkomna att delta - oavsett musikstil, ålder och erfarenhet. Tävlingen startade i Östergötland 1987 och körs 2009 för första gången i hela Sverige. Rockkarusellen genomförs av Studiefrämjandet.

För mer information, kontakt med jury, tävlande och deltagande band, kontakta Daniel Forsberg på Studiefrämjandet, daniel.forsberg@studieframjandet.se, 011-29 09 29.

Info finns också på www.rockkarusellen.se