Ny svensk musik öppnar för Kapten Röd i Flen

Ny svensk musik öppnar för Kapten Röd i Flen

Nu på lördag den 8 september gästar ingen mindre än Kapten Röd Tobbes Amazon i Flen och två heta band på väg upp får chansen ett agera förband. Det är Studiefrämjandet som med sin livescen för ny musik i Sverige, Nemis denna gång presenterar:

MONARKEN
Electrohouserap från Eskilstuna = svenska texter med kvalitet på överfeta beats!

"Funkar både live och i radio. Bra och energifylld show, självsäkert och självklart, roligt och glädjefyllt att se på och samarbetet mellan medlemmarna på scenen är fantastiskt. Bra rap på svenska med underfundiga texter." - Caroline af Ugglas, Gabriel Fors, Anna Bergendahl och Johanna Iggsten i P4:s Svensktoppen Nästa

"På väg tillbaka till kontoret reflekterade jag över framträdandet som fick mig att gunga med till en musikstil som jag normalt inte tycker om och jag måste erkänna att jag var en av dom som skrek med i refrängen till låten 'Superhjälte'." - David Hagberg, Örebroguiden

BARA PÅ LÅTSAS
När det värmländska bandet Bara På Låtsas ställer sig på en scen så inträffar det gång på gång något mycket ovanligt. Det är svårt att ta på exakt vad, men från första till sista tonen finner man en glöd, en spelglädje och en publikinteraktion som är få band förunnade. Ingen kan förklara detta fenomen bättre än recensenten och nöjeskrönikören Markus Grahn (Aftonbladet, VF m fl): "Det låter och ser ut som om tio utbildade, kompetenta musiker har fest utan vidare, bara för att de vill. Kravlöst och fritt, glatt och infallsrikt”

www.facebook.com/barapalatsas

Och kvällens avslutande huvudakt bokad av Tobbes Amazon är alltså:

KAPTEN RÖD
Kapten Röd är en dancehall/reggae-artist och producent från Göteborg. Han har bland annat producerat General Knas och Calle P. Kapten Röds debutalbum Stjärnorna finns här släpptes under försommaren 2007. Han har sedan dess uppträtt på festivaler så som Peace and Love, Emmaboda, Göteborgs Kulturkalas, Öland Roots, Trästocksfestivalen m.fl., gjort klubbspelningar och producerat beats åt bland andra Roffe Ruff, Million Stylez, The Serengeti, Promoe, Ziggi och Papa Dee.

Evenemanget på Facebook: http://www.facebook.com/events/249163045204526/

Kontakt Studierämjandet Musik / Nemis:
Marcus Pehrsson
0155-21 71 29, marcus.pehrsson@studieframjandet.se