Subarus monter i Genève sjuder av framtidstro

Subarus monter i Genève sjuder av framtidstro

Den 86:e upplagan av Geneva International Motor Show hålls mellan 3 och 13 mars, men mässan slår upp portarna för Världens motorjournalister redan tisdag 1 mars.

Fjolåret slutade i dur för Subaru – såväl globalt som ur ett nordiskt perspektiv. Nu laddar vi om kanonen och satsar mot nya ”all-time-high”. Subaru kommer att producera över en miljon bilar 2016 och mässan i Genève anses allmänt vara startskottet för det nya modellåret i Europa.

Höjdpunkter i Subarus monter:

Subaru XV Concept visar vägen för nästa generation av Subaru XV.

Forester face-lift – Ny front, adaptiva bi-LED strålkastare och komforthöjande utrustning innebär ett stort lyft för Forester.

Subaru XV face-lift – Ny front, större bakspoiler och fräschare interiör är några av nyheterna.

Subaru håller presskonferens i montern tisdag 1 mars klockan 11.15.

I samband med denna kommer Subaru XV Concept att avtäckas.

Subarus aktiviteter under mässan går att följa på en nylanserad hemsida:

Subaru tillverkas av Fuji Heavy Industries (grundat 1953). Första serieproducerade Subarun hette 360 och lanserades 1958. FHI har fabriker i Gunma, Japan samt Lafayette, USA. År 2015 tillverkades totalt 939.000 bilar av modellerna: Impreza, Legacy, Outback, Forester, STI, XV, BRZ, Levorg och Tribeca. Subarus symmetriska 4-hjulsdrift introducerades 1972 och Subaru har tillverkat fler än 15 miljoner Boxermotorer sedan lanseringen 1965.