Du hittar numera Sun Off på Sandgatan 9 i Mönsterås.

Butiksetablering: Pär och Per tar Sun Off till Mönsterås

Sun Off öppnar sin fjärde butik på bara ett år, när turen kommer till Mönsterås på Smålands kust. Franchisetagare Pär Ragnarsson och Per Olsson siktar på fulländade kundupplevelser – och att växa vidare.
– Vi vet att vårt erbjudande och breda kontaktnät är värdefullt, framtiden ser mycket ljus ut. Förhoppningen är att inom ett par år växa vidare med ytterligare en butik i angränsande läge, säger Pär Ragnarsson, VD Sun Off Mönsterås.

För den som vill hänga med i Sun Off:s expansiva framfart, gäller det att hålla sig ajour; i dagarna slår en ny butik upp dörrarna – den fjärde på knappt ett år! Turen har kommit till Mönsterås, ett gemytligt samhälle längs Smålands vackra kust med närhet till såväl Kalmar som öländska Borgholm. I butiken med tillhörande showroom möts vi av kollegorna tillika franchisetagarna Pär Ragnarsson och Per Olsson.
– Vi har varit kollegor i många år, senast på P.P Markiser. Vi fastnade först för Nimex produkter (moderbolag till Sun Off) som är av superb kvalitet och alltid levereras snabbt, och kort därefter fick vi upp ögonen för Sun Off. Fördelarna med att ingå i en franchisekedja övertygade oss och vi är glada för att nu bli en del av gemenskapen, berättar VD Pär Ragnarsson.

Med ambition att växa

Erfarenheten från branschen är gedigen, de båda kollegorna har försett kunder i Mönsterås med omnejd med olika typer av solavskärmning i många år. De kompletterar varandra väl, båda är mycket lösningsorienterade och dessutom har Per en bakgrund som elektriker. Det bäddar för en fulländad serviceupplevelse för kunden; från inspirationsstadiet till färdigmonterat solskydd.
– Vi vet att vårt erbjudande och breda kontaktnät är värdefullt, framtiden ser mycket ljus ut. Förhoppningen är att inom ett par år växa vidare med ytterligare en butik i angränsande läge, säger Pär.
Även från Sun Off:s håll är man positiva och ser tydliga synergier i att välkomna Pär och Per till organisationen.
– Det är tydligt att killarna har en imponerande kunskap om våra produkter men också montering – och hur våra kunder ska bemötas. Vi är mycket stolta över att få hälsa dem välkomna som nya kollegor, säger Jessica Bäckman, marknadskoordinator på Sun Off.