Sun Off öppnar nu en butik på Hisingen, Göteborg.

Klart: Göteborg får sin tredje Sun Off-butik

Hisingen, nordväst om Göteborgs innerstad, är näst på tur när solskyddsaktören Sun Off expanderar. Bakom etableringen står trion Kristofer Lindberg, Viglundur Mettinisson och Mattias Törnqvist, som alla kommer in med värdefull kunskap efter år inom industriteknik och montering.
– Hisingen är ett av Sveriges mest expansiva områden, så etableringen känns både naturlig och spännande, säger Kristofer Lindberg på Sun Off Hisingen.

Sun Off har i över fyrtio års tid levererat förstklassiga solskyddslösningar för fönster, altan och uteplats. I Göteborg har man sedan tidigare redan representerats på Esperantoplatsen och i Hovås, för att nu kompletteras av en tredje butik på Hisingen, nordväst om innerstaden.
– Hisingen är ett av Sveriges mest expansiva områden, så etableringen känns både naturlig och spännande. Gemensamt för teamet bakom butiken är, förutom förkärleken till estetiskt tilltalande produkter, att vi alla är hemmahörande i stadsdelen och ser därmed lite extra mycket fram emot att få etablera varumärket just här, säger Kristofer Lindberg på Sun Off Hisingen.

Formstark trio i ledning

Bakom etableringen står en trio i form av Kristofer Lindberg, Viglundur Mettinisson och Mattias Törnqvist, som alla kommer in med värdefull kunskap efter år inom industriteknik och montering. Erfarenhet som värderas högt inför uppgiften att nu förse Sun Off:s kunder med funktionella och snygga solskyddslösningar.
– Vi brinner för att hitta kreativa och hållbara lösningar, där hembesök och en god dialog med kunden är superviktigt i utformningen av en optimal lösning, säger Kristofer.

Starten till ett spännande år

Sun Off expanderar just nu intensivt och butiksöppningen på Hisingen är bara en i raden av fler att vänta under 2022.
– Nu står vi starka i Göteborgsområdet med butiker och goa kollegor på Hisingen, Esperantoplatsen och i Hovås. Och faktum är att vi just nu befinner oss i en expansiv fas: vi söker ständigt fler kollegor ute i vårt avlånga land som vill representera våra fina produkter. Välkommen att kontakta mig för att få veta mer, säger Niklas Olausson, affärsutvecklare på Sun Off.

Kontakt:

Kristofer Lindberg