Senior Kemist sökes till SundaHus

Plats: Linköping

Ansök senast: 2022-11-25

Vill du vara med och vara en starkt drivande kraft till att skapa en ökad medvetenhet inom byggsektorn kring materials påverkan på miljö- och hälsa och driva miljöutvecklingen inom byggsektorn framåt? Vill du bli en nyckelperson i den här processen och en del av ett dedikerat team? Drivs du av stort eget ansvar och målfokus samt vill ha en nyckelroll i ett växande bolag, där miljöfrågan leder vägen in i framtiden? Då är det här en tjänst för dig!

På SundaHus vet vi att våra lösningar bidrar till en mer hållbart byggd miljö och vår vision är att hjälpa våra kunder att fatta medvetna beslut som främjar människors hälsa och miljön. Detta genom att utveckla smarta SaaS tjänster med tung expertis inom medvetna materialval. En databas vi kontinuerligt underhåller och utvecklar till att bli världsledande.

I rollen som senior kemist:
Du kommer att bli en del av ett team som idag består av sex kemister och en administratör, vilka besitter en bred kompetens och erfarenhet inom kemi och miljö. Gruppen befinner sig idag i en utvecklingsresa, vilket innebär att det finns goda möjligheter för dig att påverka både ditt kompetensområde och bolaget i stort.

I rollen som senior kemist kommer du självständigt analysera och genomföra miljöbedömningar av produkter som används inom bygg-och fastighetssektorn. Du kommer även att delta i och driva olika projekt både inom gruppen och på företagsnivå. I ditt arbete kommer du dessutom dagligen ha dialog med kunder kopplat till de bedömningar du hanterar, där du förväntas ha ett konsultativt förhållningssätt.

Teamet du kommer tillhöra har ett nära samarbete med dagliga avstämningsmöten, där de stöttar varandra i olika frågor samt bedriver ett kontinuerligt utvecklingsarbete av bedömningsmetoden. På SundaHus tror vi starkt på att teamet före jaget och du kommer därför även ha ett nära samarbete med övriga avdelningar på SundaHus.

Läs mer och ansök

SundaHus verkar inom bygg- och fastighetssektorn och hjälper företag och organisationer med att skapa giftfria och långsiktigt värdefulla byggda miljöer genom enkla och effektiva lösningar för medvetna materialval. SundaHus är en del av iBinder Group.