Vi söker säljare

Vi söker säljare

Säljare till SundaHus

SundaHus befinner sig idag i ett expansivt skede med spännande planer framöver. Vi söker nu ytterligare en säljare som ska bearbeta den svenska marknaden och sälja licenser till SundaHus Miljödata - en databas med 180 000 byggprodukter som SundaHus bedömt. Ett system som ger möjlighet till medvetna miljöval och att dokumentera innehållet i en byggnad över tid.

Vi söker nu dig som är en driven och relationsorienterad säljare, som både gillar att ringa kalla samtal, att träffa kunder och som har förmågan att skapa goda relationer med dem du pratar med och träffar. Du kommer att bearbeta främst prospekts men även befintliga kunder. Målgruppen består av fastighetsägare, byggbolag/entreprenörer och konsulter. Du har förmågan att tala med såväl byggprojektledare, projektchefer, miljöchefer, fastighetschefer och hållbarhetschefer som miljösamordnare och kan på ett pedagogiskt sätt förklara fördelarna med miljömedvetna materialval. Du demonstrerar systemet via telefon, web och vid personliga möten. Du kommer också att deltaga i offentliga upphandlingar samt olika marknadsaktiviteter som konferenser, mässor m.m. I rollen ingår både interna, och väldigt många externa, kontakter. Till din hjälp har du ett bra CRM-system, färdiga prospektslistor och stöttning i eventuella frågor från kunniga kollegor.

Utbildning och erfarenhet

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom byggteknik, systemvetenskap eller miljö. Men du kan också ha en eftergymnasial utbildning.

Du har minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna av komplex tjänsteförsäljning. Du har också erfarenhet av B2B, att ringa kalla samtal samt av offert- och avtalsskrivande. Det optimala är förstås om du har en förståelse för såväl miljö, byggprocessen som teknik men du kan också ha en stark vilja att lära dig detta. Att du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska är ett krav.

Det är meriterande om du har erfarenhet av mjukvaruförsäljning och/eller erfarenhet av försäljning mot bygg- och fastighetsbranschen. Har du dessutom arbetat inom bygg/fastighet/miljö eller IT-branschen är det förstås mycket meriterande. Vi uppskattar också om du är van att sälja till personer i högre befattningar samt har erfarenhet av anbudsförfrågningar.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen måste du vara självgående och resultatinriktad med högt eget driv. Du tänker affärsmässigt, är kommunikativ och lyhörd med hög social kompetens och god förmåga att bygga relationer. Du måste samtidigt vara uthållig eftersom det är nykundsbearbetning som du främst kommer att arbeta med. För att trivas på SundaHus måste du också vara en prestigelös lagspelare.

Vi erbjuder

Medarbetarna på SundaHus brinner för miljön och drivs av att kunna erbjuda en produkt och tjänster som verkligen har betydelse och som ger ett stort värde åt både kunderna och miljön. Företaget månar om sina medarbetare och kulturen präglas av öppenhet, respekt och prestigelöshet. Det finns en stor acceptans för att tycka och tänka olika, man är generös mot varandra och löser saker tillsammans. Hos SundaHus är laget viktigare än jaget och det är det gemensamma resultatet i teamet som räknas. För dig som gillar dessa värderingar väntar en arbetsplats där det är lätt att trivas. Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Kontaktperson
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Ferntoft på Empower Executive Search, tel 0723-207627 eller marie.ferntoft@empowersearch.se. Du kan också söka tjänsten direkt på https://empowersearch.se/rekryteringar/?jobid=95149.Alla kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen att höra av dig snarast!