Global Health Beyond 2015 - tre dagar med fokus på globala hälsofrågor

Global Health Beyond 2015 - tre dagar med fokus på globala hälsofrågor

Global Health Beyond 2015 dag för dag

Den 3 april: Arrangeras en presskonferens för lansering av en vetenskaplig rapport om hälsosituationen i världen.
Den 4 april: Hålls konferens i Stockholm Waterfront Congress Centre med en rad inspirerande föreläsare. Både nationellt och internationellt erkända världsledande experter inom fältet global hälsa; Hans Rosling, Johan Rockström, Gunhild Stordalen, Mariam Claeson, Richard Horton och Tedros Adhanom Ghebreyesus för att nämna några. Underhållning kommer att ske av bland andra Sami Al Fakir.
Den 5 april: Arrangeras en workshop i Svenska Läkaresällskapets lokaler för att särskilt inbjudna yngre forskare och studenter ska få tillfälle att diskutera hur vi ökar ämnet global hälsa inom forskning och utbildning. Ett viktigt delmål i det globala arbetet.

Pressackreditering samt utlämning av speciella bloggpass:

Mer detaljerad information om presskonferensen, föreläsarna, tider och möjlighet till specialintervjuer kommer att ges cirka 2 veckor innan mötet. Redan nu finns möjlighet för utvald press och bloggare att ackreditera sig för hela eller delar av konferensen. Mer information finns på www.globalhealthbeyond2015.se

För pressackreditering och intervjuer av föreläsarna kontakta:
Magnus Anclair, Projektledare SLS, 070-209 48 76, magnus.anclair@sls.se