​Årets julklapp från Huski genom nytt samarbete med Svensk Bilsport

​Årets julklapp från Huski genom nytt samarbete med Svensk Bilsport

Ett exklusivt paketerbjudande från Huski lagom till julklappsutdelningen är vad som inleder det nya samarbetet mellan Svensk Bilsport och Huski. Med i paketet finns även signerad keps från Marcus Ericsson.

Det svenska chokladdrycks företaget Huski tog ett stort steg in på bilsportkartan inför årets säsong när det påbörjade sitt samarbete Marcus Ericssons och skapade ett rödvitt fartvidunder av Chip Ganassi Racing teams bil med nummer 8. En bil som under en upphackad säsong förde Ericsson till en tolfte plats under året. Nu utökas samarbetet med bilsporten för Huski när de nu blir partner med Svensk Bilsport.

- Actionfylld idrott passar oss på Huski perfekt. Och bilsporten är fart och action och vi har sett vilket genomslag vi haft med Marcus och vår satsning i USA med Huski-bilen i Indycar. Men vi känner att vi även vill bli mer aktiva på den svenska marknaden där vi vet att vi har en produkt som passar både utövare och publik på en bilsportävling, säger Jon Sten, operativ chef Huski Sverige.

Ett första steg in på den nationella bilsportscenen tillsammans med Svensk Bilsport blir ett exklusivt paketerbjudande till medlemmarna som till ett förmånligt pris kan köpa ett 12 pack Huski Chocolate, ett Chip Ganassi Racing teams nyckelband och Marcus Ericssons officiella ME8 keps signerad av Marcus Ericsson.
Ericsson som nu är hemma i Sverige för att fira jul och ladda batterierna inför den kommande säsongen av Indycar i USA där han har ett förlängt kontrakt med Chip Ganassi Racing.

- Det är jätteroligt med ett nytt kontrakt. Det har varit det vi har jobbat med under hösten, både från min och teamets sida har det funnits ett intresse att fortsätta med det som vi byggt upp i år. Det ska bli väldigt spännande och roligt att se vad vi kan åstadkomma tillsammans nästa år, säger landslagsföraren Marcus Ericsson som spenderar en hel del tid i Padelhalle, We Are Padel i Örebro som Ericsson är delägare i.

- Ja, jag passar på nu när jag är hemma. Vi är på gång att öppna vår tredje hall i Örebro i slutet av januari och därefter har vi fyra öppningar i storstockholmsområdet på gång. Så det var skönt att komma hem till Sverige en stund för att träffa familj och vänner och kunna fokusera på lite annat också. Det blev inte så mycket av det under året med tanke på Coronapandemin, avslutar Marcus Ericsson som en del i uppladdningen innan det är dags att åka tillbaka till säsongen 2021 har fått träna sin autograf när han signerat samtliga officiella ME8 kepsar till Huskis julklappserbjudande.

Julklappserbjudandet är i limiterad edition så det gäller att hålla sig framme om man vill kunna dricka god chokladdryck i jul och stoltsera med en signerad keps från Marcus Ericsson.

- Att arbeta tillsammans med ett varumärke som Huski, som är både expansiva och snabbfotade med kreativa tankar för samarbete med oss, känns riktigt bra. Och att vi nu lagom till jul tillsammans kan erbjuda det här paketet är ett resultat av det, säger Jörgen Ekwall, marknadschef på Svensk Bilsport.

Här kan du beställa julerbjudandet. https://shop.neh.com/sbfshop/

Svenska Bilsportförbundet har som ändamål att främja och administrera landets bilsport, både som bredd- och elitverksamhet. Totalt har drygt 16 000 förare giltig tävlingslicens, och ytterligare ett par tusen personer är licensierade funktionärer.
Drygt 100 000 personer är medlemmar i någon av de 430 klubbar som är anslutna till Bilsportförbundet. 2011 firade förbundet 75-års jubileum, och sedan 1962 är Svenska Bilsportförbundet medlem i Riksidrottsförbundet.
Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM (Rally Sweden, Rallycross i Höljes och Karting i Kristianstad) eller EM (Dragracing i Tierp).