Delta i Sveriges vackraste cykellopp - uppge koden "DOWN" vid anmälan

Delta i Sveriges vackraste cykellopp - uppge koden "DOWN" vid anmälan

Stadiongirot är Stockholms populära motionslopp på cykel. Söndagen den 5 maj genomförs loppet för femte gången. Med start och mål på fantastiska Stockholms Stadion är Stadiongirot en upplevelse och fest för alla.

Det är ett naturskönt och lagom krävande parklopp, som till största delen går genom den vackra Nationalstadsparken – främst Lill-Jansskogen och Ulriksdal. Loppet har två olika distanser, 24 km och 48 km (två varv, med varvning inne på Stadion).

”Vanlig” cykel passar utmärkt. I Stadiongirot handlar det inte om att cykla så fort som möjligt, även om alla får en sluttid. Vi vill skapa ett evenemang för dig som sätter cykelglädje, naturupplevelse och motionen främst. Och så förstås den härliga OS-känslan att spurta in på Stockholms Stadion som en vinnare.

Extra bonus: Varje deltagare får två biljetter till den damallsvenska matchen Djurgårdens IF – Kristianstad på Stockholms Stadion den 5 maj kl 15.00 samt två biljetter till den allsvenska matchen Djurgårdens IF –Elfsborg på Tele2 Arena söndagen den 19 maj kl 17.30
(totalt värde 800:–).

Läs mer och anmäl dig på stadiongirot.se

Använd koden "DOWN" vid anmälan så skänks hela din anmälningsavgift till Svenska Downföreningen

Söndagen den 5 maj kl 09.00 är första start. Stadiongirot arrangeras av Djurgårdens IF Cykelförening och är sanktionerat av Svenska Cykelförbundet. Loppet genomförs i samarbete med Stockholms Stadion och Djurgårdsförvaltningen.

Dela gärna och sprid info om loppet. Finns även som pdf nedan.