Enkät om boendesituation för vuxna med Downs syndrom

Enkät om boendesituation för vuxna med Downs syndrom

Påminner om denna enkät på initiativ från Svenska Downföreningens Expertgrupp. Det är ännu inte försent att svara. Enkäten som vänder sig till vuxna personer (18 år och äldre) med Downs syndrom (DS).

Syftet med enkäten är att få kunskap om hur vuxna personer med DS trivs med sin boendesituation. Med enkäten som underlag vill vi också kunna framföra målgruppens synpunkter och påverka utvecklingen.

• Enkäten vänder sig till dig som har Downs syndrom och är 18 år eller äldre. Vi vill veta vad du tycker för att kunna föra fram dina synpunkter och påverka utvecklingen. Fyll i enkäten (tar endast ca 5 - 10 minuter), tack.

• Om du som svarar är anhörig eller annan person som hjälper till, kom ihåg att alla frågor ska besvaras utifrån det perspektiv som gäller för personen med Downs syndrom!

• OBS: svara endast på enkäten en gång.

Här hittar ni enkäten: https://bit.ly/boendesituation

Anna Brandström

Vice ordförande LSS, Samhällspolitik 070-942 18 58