Familjedag i Parken Zoo! Avdelning Stockholm, Avdelning Södermanland och Avdelning Östergötland

Vi träffas för en heldag i Parken Zoo, Eskilstuna!

När:

Den 19 maj 2018 klockan 10:00

Var:

Parken Zoo, Flackstavägen 13, Eskilstuna

Hur:

Nedan följer ett preliminärt schema, observera att detta kan komma att ändras beroende på antalet deltagare.

Vi anländer vid 10:00 för tillsammans starta upp dagen med entré och ett mellanmål i gräset eller under tak vid regn. Medtag eget lämpligt mellanmål. Därefter delar vi upp oss i grupper. De deltagarna som valt ”Lilla djurvisningen” påbörjar nu en visning i lilla zoo. På Lilla Zoo får deltagarna en guidad tur i områdets tam-och klappdjursområde med en av parkens djurskötare. Här finns möjlighet att komma extra nära och de djur som bor här är exempelvis marsvin, kaniner, getter alpackor med flera. Deltagarna som valt ”Stora djurvisningen” har under tiden möjlighet att på egen hand utforska utbudet i djurparken. Vid 12:00 erbjuds möjligheten att delta på gemensam pannkakslunch (alternativ mat kan erbjudas vid allergier). Den som istället önskar äta medhavd lunch, har möjlighet att göra detta på angivna platser i parkens grönområden. Se mer information på Parken Zoos hemsida.

Efter lunch samlas de deltagare som valt ”Stora djurvisningen”, och de kommer att träffa de lite tuffare djuren på zoo! De mindre barnen kan då exempelvis leka på Wilma och Morris Lekland eller kanske bara vila ögonen en stund på en filt i gräset.

Efter ”Stora visningen” samlas vi för en gemensam (frivillig) eftermiddagsfika, ta med eller köp lämpligt mellanmål. Den som vill åker karuseller och äter karameller resten av dagen!

Priser:

Nedan priser gäller deltagare vilka är medlemmar i Svenska Downföreningen. Observera att priserna är preliminära, eventuellt har vi möjlighet att förhandla ner priset om fler kommer att delta.

Entré vuxen, från 16 år 230 kronor (ord: 320 kr)

Entré barn, 3-16 år (under 3 år gratis) 220 kronor (ord: 250 kr)

Lunch:

Lunch vuxen, från 12 år 80 kronor

Lunch barn, 3-12 år 50 kronor

Lunch barn, 0-2 år 40 kronor

Djurvisning:

Priset är preliminärt och kan komma att bli billigare

Per person, barn 0-3 år gratis 195 kronor

Anmälan:

Detta är ett familjearrangemang för medlemmar med personligt medlemskap eller familjemedlemskap (bor på samma adress) i Svenska Downföreningen.

Anmälan senast den 4 april via nedan länk.

Allergier eller frågor? Kontakta Ida Skoog på

Skoogida2@gmail.com

Välkomna önskar Svenska Downsföreningens avdelningar Stockholm, Södermanland och Östergötland