BILDEXEMPEL: "Jag älskar att paddla! Igen! Igen!" Linnea 10 år #levameddowns

Fototävling - Leva med Downs syndrom - FINA PRISER LOTTAS UT

Skicka in en bild från äventyr eller vardag och var med i utlottningen av fina priser!

Temat är "Leva med Downs syndrom". Vi vill sprida bilder fulla av liv, mångfald, igenkänning och aha-upplevelser.

Skicka in bilden tillsammans med ett citat eller mening som passar till bilden och temat, tillsammans med förnamn och ålder på personen eller personerna på bilden. (Se bildexemplet ovan).
Bilden ska vara kvadratisk (för att passa Instagram).
Senast den 18 augusti vill vi ha din bild.
Skicka till bilder@svenskadownforeningen.se
Skriv "Leva med DS 2017" i ämnesraden.

Ett av Svenska Downföreningens uppdrag är att sprida kunskap om Downs syndrom och minska förutfattade meningar om diagnosen. Detta gör vi bland annat genom att berätta historier och visa bilder på hur det kan vara att leva med Downs syndrom. Livet ser olika ut för olika personer eftersom vi alla är individer, med olika bakgrund, kön, ålder, ursprung, olika familjekonstellationer, erfarenheter och så vidare. Samtidigt finns det många situationer i vardagen där vi alla kan känna igen oss och identifiera oss med varandra genom livets faser, utmaningar och äventyr.
Var med och bidra till en nyanserad bild av hur livet med Downs kan se ut!

Den 1 september lottar vi fram två vinnare, som får varsitt presentkort från H&M. Presentkorten är värda 1000 kr/st och har skänkts till föreningen av H&M.

Genom att skicka in en bild deltar du i utlottningen och godkänner samtidigt att den får publiceras på Svenska Downföreningens nya Instagram-konto , Facebooksida och hemsida. Viktigt att personen/personerna på bilden gett sitt medgivande (eller vårdnadshavarens medgivande om det är barn som porträtteras).

Trevlig sommar!